Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bit och byte

Bit och byte

Kan någon förklara skillnaden för mig, och tänk då på att jag är så långt ifrån en data nörd man kan komma, begriper inte mycket.

Jag kollade nedladdningshastigheten på min dator, och det visade Nedladdningshastighet 4195 kbit/s

Vad innebär detta, bra eller dåligt, försökte googla med deras förklaring är inte för vanliga människor
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

leike
Det finns ingen knapp för mig efter uppdateringen
PerAsk !

http://www.bredbandskollen.se/

Klicka på[ starta mätningen] i det svarta fältet.
Jamen det svarta fältet finns ju inte längre. Jag vet inte heller om det går att avinstallera 8.1 och installera om den?
Annons
PerAsk!

OJ,OJ. Då är det webbläsaren IE11 som spökar. Prova Google Chrome.

IE11 går att inaktivera i" Lägg till ta bort", men hur roligt är det. Fabriksinställning måste gå. Det gjorde jag på betaversionen av W8.1 Prewie.

Du har haft otur denna gång.
Bredbandskollen kräver att Adobe flash finns och är aktiverad. Annars finns där ingen svart ruta att klicka på.
Nilho

Windows 8 och 8.1 har Flash som standard. PerAsk får nog fabriksinställa.
Jag håller just på att säkra upp alla filer och dokument, fast nästa allt ligger på en separat hårddisk så det bör inte vara några problem. Sedan kör jag återställningen och då ska jag få tillbaka Win 8 och sedan köra alla uppdateringar innan ALLLLLLLLLA program måste återinstalleras. Det är ändå skönt att datorn är ny och med SSD disk för det går betydligt snabbare nu.
PerAsk , har du kollat på datortillverkaren sida , om de har något problem med din modell och med win8.1 , innan du installerar om.

annars så liknar problemet kompatibilitets problem i IE11
Hej Göcke. Nej det har jag inte och nu är det försent.
Det tog 10 minuter så är datorn återställd så tillvida att Win 8 är återinstallerat. Tycker dock att grafiken på IE är dålig men har inte hunnit kolla alla inställningar ännu. Sedan skall jag köra alla winupdate
Det är aldrig försent att kolla med datortillverkarens sida

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem