Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Kontantlöst samhälle

Kontantlöst samhälle

ABBA vill ha ett kontantlöst samhälle. Det vill jag också.

Nackdelen är ju att det inte går att "tjäna svarta" pengar. Det blir byteshandel i
så fall.

- Målar du min sommarstuga så får du 5 kor av mig.
- 5 kor vill jag inte ha.
- Vad sägs om en liten VW Golf.
- Jag har redan 4 bilar osålda.

Då skiter vi i att måla min sommarstuga svart. Den får bli vit genom Mastercard.

Då måste jag ju betala skatt säger målaren. Hur gör man då.

http://korta.nu/gvtlx
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Göcke !

Du har säkert rätt i det du säger. Det kan verkligen strula. Värst är ju om elen
pajar. Då blir man totalt handikappad.

Jag har inget fönster på väg till min toalett så jag har skaffat ficklampa med
led. Vid senaste avbrottet så förstod jag att detta var en nödvändighet.

Förr i tiden så var det vanligt med elavbrott, men på senare år så är det väldigt sällsynt. Dom har tydligen bättrat på systemet.

Vi får hoppas att dom bättrar på Internet och allt därikring så att folk får förtroende för nätet. Tråkigt när skurkarna tar över samhällsnyttiga funktioner.
Fast om nu droghandeln minskar med upp till 80% utan kontanter varför ska vi ha kvar dem?
Klart att det kommer att bytas droger mot saker men när man drar ut en 70 tums LED-TV på plattan fattar även polisen att det är nåt på gång!
netspell , du tror på det, polisen har aldrig de resurserna , de klarar ju inte ens inbrott , och måste de köpa informationen , så blir det svindyrt , det har ju redan de senaste dagarnas ockerpriser visat. när de vill se telefontrafiken

nej är det bara för brottsligheten de vill säga att det är bra. då kan vi vara utan det, de brottslingarna hittar alltid egna vägar, det har de gjort i alla tider.
Annons
netspell !

Det blir svårt att få tag i knark om kontanterna försvinner. Man får inte ens köpa
med guld.

- Jag vill ha 40 gram.
- Hur betalar du.
- Med Mastercard.
- Idiot ! Har du inget annat.
- Jag har en Rolex i guld.
- Det går inte. Jag har en byrålåda full med Rolex.

Då får jag väl vara utan illegal knark och fråga min läkare
om ett recept. Min läkare accepterar Mastercard.

Göcke !

Det var Tele2 som tog bra betalt. 2,5 milj. för Ölandsmorden.

Givetvis skulle operatörerna tanka av sina master gratis när det gäller svåra brott.
Det skulle finnas avtalat i deras licenser. Allt annat är ju löjligt.

Jag blev lika upprörd som du tydligen blivit. Här måste föreligga något fel.
Vilka svin dom är alla operatörer. Rena skurkarna allihop.
Tankarna går ju ikring hur måånga spelningar som abba gänget fått kontant betalda förr i världen,menar det förekommer ju än idag i branschen,å verkar ju ha vart en regel inte ett undantag,så nu som björn gapar om kontant löst verkar ju märkligt i mina öron..Dom har nog fått många säckar me pengar under bordet garanterat....när fan blir religös eller hur talesättet går....bara en tanke..
http://korta.nu/7cpi9
lazze !

Tror du verkligen att ABBA höll på sådant snusk. Deras manager var ju Stickan Andersson. Han såg ju väldigt förtroendegivande ut dom sista åren.

Dessutom blåste Stickan dom övriga på många miljoner. Hur kan man blåsa någon
om man har en riktig bokföring.

Musikbranschen är inte vattentät. Undrar varför Lotta Engberg klarade sig.
Var det tack vare en bra advokat.
Bitcoins finns det ju också men folk gnäller ju på att det nästan enbart är kriminella som använder det.
Bitcoin är ett marigt betalningsmedel som jag inte förstår mig på. Det är nog en
riktigt duktig skurk som har hittat på detta.

Kontanter är ju enklare att förstå trots att det idag är "luftpengar". Man klickar
på ett konto och vips så finns det flera miljarder att tillgå. Visserligen bokförs
detta i vanlig ordning som en skuld. Det är så USA håller på. Ohållbart.!!

Kontantlöst samhälle med seriösa operatörer som Visa o.sv. är rätta vägen att gå.
Tyvärr försvinner all svarthandel för många .Det kan skörda sina offer.

Men att lura samhället på skatt är som att gräva sin egen grav. Blir man sjuk
eller gammal så förstår man detta. T.o.m jag börjar fatta saken.

Men att få unga människor att förstå att dom gräver sin egen grav, blir nog svårt.
Eller dom kanske fattar grejen om den blir pedagogiskt framställd i skolan.

- Vad kostar den dator.
- 7000:- med kvitto.
- Utan kvitto slipper du momsen.
- Hur mycket är momsen.
- 1500:-
- Då köper jag den bums.
- Tar ni Mastercard ?
- Nej.! Då kostar datorn 7000:- din idiot.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem