Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med windows update

Problem med windows update

Hallå i cyberrymden.
Är det någon som vet hur man löser problemet med att de sista uppdateringarna som släpptes igår, inte går att installera?
Problemet började efter att jag för några veckor sedan hade installerat windows Installer 3.1 som ingick in den förra win update uppdateringen.
Trots att jag hade installerade den så fick jag varje gång jag besökte win update en fråga om jag ville installera windows installer 3.1. Om jag svarade ja, så fick jag ett felmeddelande om att den inte kunde installeras. Detta löste jag i går då jag hittade en fix i Microsoft download som löste just det problemet och en nyare version installerades. Då jag sedan försökte installera de nyligen släppta uppdateringarna från Win update, så fick jag hela tiden till svar att installationen misslyckade, och detta dök upp tämligen omgående efter att jag hade börjat att ladda ned uppdateringarna, dvs de hade inte hunnit att laddas ned innan felmeddelandet kom.
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Med risk för att bli tjatig,rekommenderar jag systemåterställning.
Win. Update var senast 18 maj och 13 maj.Återställ till 12 maj,
och kör allt igen.Nackdelen är ju laddade program efter detta
datum,men det klarar du ju.
Jag körde min Up-date nu,utan bekymmer,så felet ligger hos dig.
Ta bort automatisk update,och kör manuellt.

Lycka till!!
perask ursäkta kör du 3.11 på internet med netcape2? tror inte fanns update den versionen.

om inte går precis idag kan du försöka en annan dag.
Tyvärr verkar det inte gå att köra systemåterställning längre?
Annons
Du har haft en bock i rutan,inaktivera systemåterställning.
Det var tråkigt.Vi får höra vad andra föreslår,men det låter
struligt.Stackars dig.
Fel.
Jag har inte inaktiverat systemåterställningen. Det finns massor med systemåterställningspunkter att välja mellan, och allt verkar ok och windows avslutat och systemåterställning startar.
Tyvärr så dyker det i slutet upp en ruta med texten att systemåterställningen inte kunde genomföras, och att inga ändringar är gjorda.
Tror jag har hittat en grej till dig.Digital signatur saknas,som
det heter.
Kör /Start skriv regsvr32 softpub.ddl
kolla mellanslaget.
Räcker inte detta har jag ytterligare 9 signaturer,men vi kan
ju börja med denna,som är hottast.

Hör av dig.
Fel.Detskall vara regsvr32 softpub.dll

Tryck på OK,när rutan dyker upp
Sorry, funkade inte, det här heller.
När jag väljer att win update ska kolla efter nya uppdateringar, så får jag ju upp en lista med uppdateringar. Jag klickar då på Installera, och man ser du hur datorn går igenom de olika uppdateringarna och bara efter ca 2 sekunder så kommer det upp en ruta där det står att uppdateringarna misslyckades.
Gör samma procedur med följande i tur och ordning.
Wintrust.dll
Initpki.dll
Dssenh.dll
Rsaenh.dll
Gpkcsp.dll
Sccbase
.dll
Slbcsp.dll
Mssip32.dll
Cryptdlg.dll

Prova när du har kört in alla.Går det inte då,får du köpa nya
grejor.
Du skriver regsvr32 mellanslag + namnet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem