Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Windows Debugging Symbols

Microsoft Windows Debugging Symbols

Hej
Min Packard Bell mådde inte särskilt bra. Tre allvarliga grejer fick jag inte rätt på, så jag gjorde en "leiake". Nu mår den bättre än på många år!
Vid uppdateringar kom det in "Microsoft Windows Debugging Symbols". Antagligen är det ngt bra och kanske "nödvändigt?" men jag har aldrig tidigare hört tallas om programmet. Finns det ngn som kan klargöra?
Antal svar på detta inlägg: 8
svennew !

Det är ett program som försöker hjälpa dig att hitta fel i registret på Windows.

Debugging= motverka fel.

Trevligt att du kallar en fabrikare för "leiake". Detta skall jag skicka till Microsoft.
Det är ett bra sätt att få ordning på datorn utan att lämna in den. Har man ställt
in datorn så att allt faller på plats efteråt så är det OK och framförallt billigt.

Windows 8.1 har t.om. fabriksinställning som förslag vid svåra fel.
leiake!

Vad gör man för inställningar för att kunna göra en "leiake"?

Du kanske har någon länk där man kan läsa om detta.

på förhand

leiake och jag brukar tidigare ha kallat det för en fabrikare, men jag ska i fortsättningen kalla det för en "leiake". Heder åt leiake...
Annons
bsv, gå in på hjälp och tryck på "återställa fabriksinställningar" och följ de instruktioner som anges...
Leiake!

Det låter enkelt med att trycka på "återställa fabriksinställningar". Hur blir det med alla program som är installerade. Försvinner de som vid en formatering?
bsv !

Berätta lite om vilket OS du har och lite annat. Det är lite olika system.

Regeln för en fabrikare är väl att ta hand om sina foton först. Jag har mina foton
hos Hotmail/Outlook. Dom ligger insprängda i berget utanför Washington. Där ligger dom säkert. Skydrive är en kusin till Outlook.

Planerar man för en fabrikare så tänker man sig hur datorn var när man köpte den. Alla program som man har laddat hem själv efteråt försvinner men dom finns ju på
nätet att hämta igen. Man använder ändå bara 90 % av program som man har i sin dator. Man kan kalla en "leiake" för en julstädning. All "skit" försvinner.

Man skall givetvis inte hålla på att greja utan att man känner att min dator mår
inte bra. Då är det aktuellt. Har man affärer i sin dator och kundregister så vill det
nog till proffshjälp. Jag ansvarar bara för datorer till hemmabruk

båke!

JA! En fabrikare är att jämställa med formatering. Datorn måste ha recoverypart
eller återställningsskivor annars går det inte.

Man kan köpa "Kit" som det heter för 300:- av datortillverkaren. Då får man sitt
OS på lösa skivor. Det är som att ha både
hängslen och livrem.

Men antagligen så rasar hårddisken först. Då hjälper inget. Då går man till

www.netonnet.se och köper nytt.
lasseS60 !

Du har tjänat många kronor på att följa mina tips under årens lopp.
Mina tips är bra på så sätt att dom är gratis.

Man gör liksom jobbet själv. Lite nervöst första gångerna. Kom ihåg att jag darrade i hela kroppen efter mitt första försök.

Men så är det för alla, även i kärlekslivet.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem