Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Tänder

Tänder

Nu har jag uppnått den aktningsvärda åldern då mina tänder inte riktigt hänger med längre.

Min ena framtand står ut, så det ser ut som att jag har botox i läppen.

Det är naturligtvis inte fördelaktigt enligt min åsikt.

Dom andra som jag har kvar är ganska lätträknade, ca 29 och i dåligt skick.

Vad har ni för erfarenheter av diverse åtgärder i munnen.

Implantat, delprotes, ha kvar dom gamla så länge det går.

Är egentligen bara nyfiken på era egna erfarenheter.
Antal svar på detta inlägg: 4
Var rädd om dina tänder Nybambi

När du kommer in på hemmet och får privat tandhygienist, så drar de ut alla tänder utan att fråga. Sen blir det bara soppa och purre
Har alltid haft bra tänder, men nu är en ändring på gång.

Har flera som är halva, slitna eller avbitna. 2 av dem är hörntänder, så jag bryr mig inte om dem, men en framtand är också illa ute, men jag gör ingenting innan jag måste. Var hos tandläkaren fr en vecka sedan, och hon tyckte den kunde sitta kvar till den ramlar av, vilket kan ske om en vecka eller om flera år.
Har man dåliga tänder så kan man komma rätt så billigt undan med en fastskruvad protes typ Brånemark.

Då opererar dom in titanskruvar som protesen sitter fast i. När ni väljer färg så
välj lite gul nyans annars så ser det roligt ut. 75 år och helt kritvita tänder.
Min far gjorde så och vi höll på att skratta ihjäl oss, dessutom var tänderna för
stora så han såg ut som Kalle Kanin.

Man får inte överdriva. Tänk på det.
Annons
Nu har jag bestämt mej efter att ha läst era svar och synpunkter.

Dom som är kvar får hänga med ett tag till, sen blir det möte med tandläkaren och hon tjejen som jag har så svårt att stava till.

Tandhygeinisten?

OBS! Kunde varit en man men i mitt fall är det en tjej. Helt plötsligt så kom jag på att det lät lite feministiskt och det är inte min grej.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem