Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Instrumentpaneler

Instrumentpaneler

.....i bilen börjar bli större och större. Jag har en känsla av att det kommer att
ske många olyckor på grund av komplicerade inställningar.

Jag tycker GPS är lite marig och den behöver man ju bara snegla på. Skall man
ställa in allt på en skärm så vill det till att bilen står still.
Men vem har tid med att stanna när man kör barnen till dagis.

Dom vill att det skall ske färre olyckor och så gör dom tvärtemot. Skapar större
risk för olyckor + tillåter SMS i 110km/tim.

http://www.svd.se/naringsliv/motor/biltest-hellre-sakerhet-an-peks
karmar_8703968.svd

http://korta.nu/vjwa7
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Thomas2!

Anton har bekymmer med sin sajt. Men jag "skiter" i honom. Det är inte bra att
IS har detta program då det är så opålitligt.

Du frågade om vitsen med att korta länkarna. Det beror på att IS sida är så smal
att vissa länkar kan bli 3-4rader. Dessutom är det snyggare.

Det finns www.tinyurl.com också.

Google orkar jag inte använda med dessa chapter varje gång.
http://tinyurl.se/_syipk

Denna sida har adressen www.tinyurl.se på svenska.

Där får man tydligen kopiera den röda länken som visas.
Vi började med instrumentpanelen..
i denna tråden


undrar om detta problem med klipp & klistra kommer att införas i bilar också
i så fall så blir det inte lätt att köra bil.

när jag installerade Linux nu senast , så hade jag på alla en fråga om man ville spara lösenorden i en textfil på datorn , och på det en varning att de inte rekommenderade detta.


Nu kanske vi får , du åker nu in i ett oväder, vill du kopiera och klistra in förra åkturens reglageinställningar, Rekommenderas för säkrare körning

eller du är nu på väg in i en stor stad, vill du följa samma rutt som tidigare, var vänlig kopiera & klistra in tidigare resa, Tack! trevlig resa.

Annons
Göcke !

Jag tycker det är mycket att hålla reda på i dom ny bilarna. Man måste nästan
stanna bilen för att höja värmen.

Att slå in adressen på GPS:en när man kör i hundra är inte förståndigt.

Man måste koncentrera sig på vägbanan. Det går inte att hålla reda på allt.
Skall man som du säger kopiera en länk och korta den så tror jag man bör nog
stanna vid en parkering.

Annars vaknar man med luftkudden i ansiktet i bästa fall.

Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är för mycket ljusinformation i dagen bilar.

Kör man när det är mörkt, så tycker jag att det är besvärligt, och vill dimma ned ljuset så mycket som möjligt.

Kommer ihåg en kompis som rammade en vägdelare , när han skulle byta singelskiva i den fluoriserande philips skivspelaren. Snurrade runt och landade på taket.

På den tiden var man glad om det fanns en lampa i hastighetsmätaren, allt annat var man ju tvungen att memorera var knapparna satt

Nu är det backsensor och back kamera och en display större än tjock-TVn .
Allt lyser upp som i biosalongen.
Och så slutar man att titta bakåt , glor bara på en skärm som visar allt bakom bilen. Sen tjuter det till så man nästan pissar på sig av rädsla. Då har någon sprungit förbi bakom dig.

Och när du sen drar iväg , skall du glo samtidigt på någon film via internetkanalerna,

Kudden kommer att lösas ut många gånger fler än tidigare , var så säker.
Jag har ingen bil tyvärr. Mitt dilemma är att jag ser dåligt när det är mörkt ute. Regnar det också så ser jag ingenting. Har köpt olika glasögon med det hjälper inte.
Vid möte så ser en mötande bil ut som en stor soleruption.

Mitt vidvinkelseende åt hö. är nedsatt.

Konstigt nog ser jag bra på datorskärmen. Jättebra.

Jag kan alltså bara köra när jag är nykter en solig dag på torr landsväg. Går det
över 80 km/tim så får jag panik och tror att hjulen håller på att lossna.

Jag fick nytt körkort häromdagen. Det har jag som leg. enbart.
Ni gnäller som gamla kärringar!
Buuhuu det blinkar och lyser och det var bättre förr. Lär er använda tekniken istället och läs i instruktionsboken hur det fungerar med tex. nattdämpning.

Men jag tycker det är bra att leiake tagit beslut på att inte köra eftersom han inte klarar det längre, fler borde nog tänka så.

/B

Bosse , du missade min ned-Dimming
Om man är ny ägare till en bil så läser man ju instruktionsboken och efter några
månader så kan man det mesta men inte allt.

Om man däremot gör som jag ,hyr en bil, så kan man ju inte sitta och läsa instruktionsboken i flera dagar innan. Det blir för dyrt.

Sist jag hyrde så gick inte startnyckeln att vrida om. Jag sprang in och frågade. Då skall man inte vrida utan man skall puffa på den.


Instrumentbelysning kan vara ett bekymmer också innan man hittar dimmern.

Utvecklingen går mot häftiga instrumentpaneler. Detta är nya Fiat 500.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04513.jpg
Nej, jag gjorde faktiskt inte det Göcke, jag såg det men kanske missförstod. Med nattdämpning menade jag att i de nyare bilar jag suttit i de senaste åren så finns ett autoläge för all belysning, både utanför och i bilen. Sätter man väljaren i detta läge så känner bilen själv av hur mycket ljus som behövs, väldigt bekvämt.

/B

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem