Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Office 2013

Office 2013

Jag var hemma hos en bekant och försökte hjälpa honom med mejlprogrammet.
Han kunde inte skicka eller ta emot mejl. Längts ned står det "Arbetar i offline"
Hur få man bort det?
Går jag in på Skicka och ta emot, finns det en knapp på Inställningar som det står Arbeta Offline på. Där är det ett rött kryss. Det är även ett rött kryss på "Avbryt alla" i flik Ladda ned. Ingen av dem går att trycka på, men de är inte gråmarkerade. När jag kommer hem och kollar på min Office 2013, så ser det likadant ut, bortsett från att det inte står Arbetar Offline längst ned.

Hos kompisen öppnade jag ett nytt mejlkonto i Outlook, med samma mejladress, och då kan han skicka och ta emot, men det kommer in mejl på båda kontona då. Under skicka och ta emot, står det fortfarande Arbeta Offline med ett rött kryss som inte går att trycka på.
Tar jag bort det nya kontot igen, går det inte att skicka och ta emot på kontot som är kvar.
Antagligen löser det sig om jag kan få bort Arbeta Offline....
Antal svar på detta inlägg: 5
Klicka i Vä. övre hörn "Arkiv" så löser du ditt problem lätt.
Jaha? Och vart går jag där? Tycker jag har kollat allt där...
eftersom det fungerade på det nya kontot , så hade du förmodligen inte aktiverat
exchang delen ...

kanske kan denna länk med efterföljande sidor ge dig svaret

http://korta.nu/dk4ny
Annons
Har kollat sidan igen, men kan inte se något om detta... Ingen har rört Outlook kontot. Det upphörde bara att fungera. Kontoinnehavaren har en mängd viktiga mejl på kontot, annars hade det nog gått fortare att radera kontot och installera det igen, eftersom det nya kontot fungerar, men det blir alltså dubbla inkommande mejl. När man skickar från det nya kontot, och har valt det som huvudkonto, så hamnar skickade mejl ändå i SKICKAT i den ordinarie, gamla mejlkontot, istället för det nya huvudkontot....
Igge!

Talar vi om nya Outlook som är webbaserat. Troligen inte.
Du talar tydligen om Outlook Express som ligger på hårddisken. Glöm det.

Skapa ett nytt konto på Hotmail/Outlook.

http://korta.nu/idrji

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem