Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

NIX

NIX

Nu kan dom där hemska telefonförsäljarna även ringa till din mobil. Det låter
inte bra. Varför finns denna yrkeskår??Dom bara irriterar folk. Även som företagare är man besvärad av onödiga samtal.

Jag har NIX på min fasta telefon. Efter några månader så blev det tyst på den i alla fall. Nu börjar dom djäklas med mobilen också. Den stänger jag av. Då kan
dom ringa till dom spyr.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16903070.ab
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Håller med om att telefonförsäljning är ett gissel. Även jag anslöt mej till NIX och det har hjälpt till viss del. Men gentlemen, vad hade alternativet till telefonförsäljning varit för dessa människorna? Arbetslöshet, socialbidrag eller kriminalitet. Vi måste försöka vara lite nyanserade i vårt snack. Det kan ju vara så att man vill ha ett arbete för att kunna försörja sej på egen hand. Rätta mej om jag har fel.
arbetslöshet tas ju upp som argument, det gjorde man med hamnshåarna och dagarbetarna också, det är inget annat än skit , och dåligt påläst historia.

och när 3 med flera säljer våra personuppgifter vidare
då kan man bara småle , hur J... dumma måste vi bli för att inte säga ifrån


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17862421.ab
alsv !

Så kan man inte resonera. Arbetslösa ungdomar skall inte sitta och lura folk bara
för att ha något att syssla med.

Dom kan lika gärna såga Dalahästar och måla dom gröna. Det är mer hederligt.

Ungdomsarbetslösheten är nog det största problem EU har att brottas med.
Alla kan ju inte tälja Dalahästar. Då blir marknaden mättad. Minst sagt.

Kanske vi skulle titta på nativiteten och inte alstra så många barn. Men regeringen
är livrädda för ett sådant steg. Dom vill att vi skall bli fler och hejar på invandringen t.o.m.

Men min hjärna säger att det är oklokt. Vi kan inte alstra fler arbetslösa.
Det håller inte i längden.
Annons
Phonera har ring mig i tre veckor nu varenda dag kl9.00 och kl12.00

för att sälja ett bättre abonnemang , säger de..

har man sagt nej en 5gånger och bett dem sluta , borde dom sätta spärr på det själva.

Håller med dej Göcke. Det är för bedrövligt. Man blir förbannad.
Jag har inte påstått att jag gillar telefonförsäljare. Men hur som helst har dessa människorna ett arbete. Må hända att det är ett dåligt arbete, men det finns det många av. Säljmetoderna ter sej i många fall som rent urusla men det är ett resultat av den utbildning man fått av företaget när man anställdes. Dessutom så misstänker jag att man har provision på sin försäljning som läggs ovanpå den troligtvis låga lönen. Det är inte konstigt att man försöker på alla vis. Själv brukar jag bemöta säljaren hövligt, även om ilskan kokar inombords, och talar om att jag ej träffar avtal eller köper något per telefon samt ber dem skicka upplysningar om sin produkt per post. Tackar för påringningen och sedan adjö. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dessa stackare som troligtvis kämpar för sitt uppehälle. Det är bara så jag ser på det hela.
Kan du leiake få telefonförsäljarna att tillverka Dalahästar så är jag den första att gratulera. Det är ett hedervärt arbete. Hoppas att det finns en marknad för den ökade produktionen.
alsv

Alla dom här människorna har varit telefonförsäljare , men är nu omskolade.

http://www.youtube.com/watch?v=tknY0Qiw3UA
Här har ni en gosse som har jobbat med "skiten". Han måste ju veta vad som är bäst. Men det kan ju vara olika från plats till plats.

"Jag har jobbat som en sådan där störig telefonförsäljare. Det du kan göra för att bli av med en sådan är att snällt be personen i luren att plocka bort dig från listan. Eller att bara vara riktigt otrevlig och lägga på direkt.

Antingen åker du ur listan för att du ber om det eller så tas du bort för att du är sjukt odräglig och onödig att slösa tid på. Om ni lyssnar och säger nej kommer ni bli uppringda igen, fast om en sisådär 6 månader eller något.

Var odräglig eller be snällt att aldrig bli uppringd igen bara."

NIX är bra, men innan det fungerar skall ni vara otrevlig.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem