Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Glocalnet hotmail o outlook HJÄLP

Glocalnet hotmail o outlook HJÄLP

Jag har precis i veckan fått glocalnet 0,5 levererat. Jag har nu problem med att komma in i Hotmail-inboxen. Det går verkligen inte. Om jag däremot kopplar upp mig via mitt vanliga modem på Telia020 så är det absolut inga problem med att komma in där. Vad kan detta vara?
Jag kör WinXP Home på två datorer, XP Pro på en dator, har ett Zyxel 660M-modem samt en Netgear RP614 router.

Jag har också problem med att skicka bifogade filer via Outlook express. Att skicka mail när jag inte har bifogat något går utmärkt, men när jag bifogar en fil får jag ett meddelande som säger:

"Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Ämne 'blablabla', Konto: 'blablabla@blablabla.se', Server: 'smtp.glocalnet.net', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10053, Felnummer: 0x800CCC0F"

Nån som har en idé om vad jag kan göra för att lösa problemet?
Hade Comhem innan och Routern är konfigurerad som då, skillnaden är bara att jag nu lade till Glocalnets inloggningsuppgifter i routern. Modemet har jag inte gjort något med. Det skall väl så att säga vara default.

Tacksam för svar!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Glöm outlock,och öppna ett eget Hotmail-konto enbart.
Det har jag klarat mig perfekt med i 8 år.
Var du är i välden,kan du gå in på ditt Hotmail-konto,och inget
strul med http och ppphy smsss. He.he
Jag har alltså ett hotmailkonto som är kopplat till msn.
Outlook använder jag till andra mail såsom jobbmail och andra mer privata mail. Jag läser alltså inte hotmailen i outlook.
Problemet är att det är lite fel på bägge varianterna...
Hej, Har exakt samma problem med Outlook Express.

Genom ett jobb jag har för en spel site I USA, vill jag ha deras support inbox via Outlooken. Inga problem att mottaga mail men DET är omöjligt att skicka. Får samma felmeddelande som du. Har också en Router som utdelar mitt ADSL till 2 andra datorer.

Allt annat funkar som det ska, även med mitt andra konto i Outlooken via telias mail server. Med den kan jag också skicka mail men inte med dom inställningarna jag har fått till support inboxen! Frustrerande!

Outlook express är tydligen väldigt buggigt och när jag vill updatera med Outlook Express service pack 1 säger den att service pack 1 måste vara installerat för att det ska vara möjligt!

Ska försöka få tag i Outlook 2003.
Annons
Tillägg,

Om du går in på www.microsoft.se och söker på felnumret du får;

0x800CCC0F så får du lite support på problemet och hur man kan fixa det. Jag har inte lyckats iallfall!


Lycka till.
Jag kan skicka mail, dock kan jag inte skicka med bifogade filer via outlook.
Först kunde jag heller inte skicka mail som inte innehöll bifogade filer men det visde sig att man var tvungen att ange även en glocalnetadress i kontoinställningarna för att skicka via deras smtp-server.
Kanske har du redan gjort det, men annars så kolla på http://www.glocalnet.se/kundservice/bredband/komigang/installningar_epost.jsp
o
ch läs under alternativet som passar dig så kanske det kan lösa ditt problem
Nu har jag åtgärdat problemet med att skicka bifogade filer. Jag ändrade från glocalnets smtp till mitt webhotells server. Då fungerar det klockrent.
Problemet med att komma in i hotmailinboxen återstår dock fortfarande så om det är någon som har en idé är jag tacksam för svar!
Hmm...
Jag testade att ta bort routern och ansluta direkt till modemet. Då funkar det att logga in till Hotmail inboxen...
Jag har inte ändrat några inställningar i routern och tidigare har det som jag skrev funkat utmärkt med comhem.
Hej Andreas !
Prova att skriva
http://hotmail.msn.com

istället för bara
www . hotmail . com

Jag hade liknande problem som de du
beskriver för några dagar sedan.
Men nu är det ok igen att skriva som vanligt
www . hotmail . com
Jag vet inte varför det dök upp "target="_blank">
när jag postade inlägget ovan ? Och vad betyder det ? Vad är
meningen med det ? ? ?
Tack för ditt svar.
Jag skall förtydliga mig lite.
Jag kommer till hotmails startsida där jag fyller i anv.uppg. och sedan trycker jag på login. Därefter börjar inloggningen, men den slutförs aldrig. Jag kommer alltså inte åt att läsa mina mail.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem