Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Fast telefoni

Fast telefoni

Jag har lagt timmar på att leta priser och jämföra fast telefoni, kommer ingenstans.
Har någon av er ett råd att komma med eller erfarenhet så är jag idel öra.

Idag har vi Telia. Men det gick över gränsen när mor dog och jag skulle avsluta hennes.

Jag vill ha mitt gamla nummer.
Jag vill ha en "fast" telefon i väggen.
Jag är tveksam till IP-telefoni, vet inte riktigt varför. Övertyga mig gärna om dess fördelar.
Jag vill inte bara ha mobilen, med tanke på långa samtal och strålning.

Antal svar på detta inlägg: 9
gamlan, vet inte vad du har för strul med Telia..

men de är de enda som jag har gott förtroende för.

de går att nå den dagen du får problem och felanmälan är enkel.

däremot kan det jävlas riktigt rejält den dagen de skall bidra med sin tjänst och det är andra aktörer som är herre på täppan.

Man kan tro att alla andra vill jäklas så mycket som möjligt med dem

men tekniska problem , hamnar nästan alltid hos skanova
oavsett vem du anlitar som teleoperatör.
och scanova i sin tur anlitar små privata företag för att uträtta sina ärenden.

kontentan är att hur du än vrider och vänder så är det rena getingboet
vad du än väljer.

men med telefon kanske du vill ha tv och bredband
nackdelen med detta är att man samlar allt i samma korg, får man problem
kan allt stå på endan samtidigt. med IP-drift
och samtalen med supporten kan ofta vara rätt krävande
Hej gamlan, instämmer med föregående talare, Telia finns alltid kvar, man kan lita på deras funktioner och dessutom kan du hitta ett abonnemang som passar dig bäst. Ledningarna fungerar utan avbrott i motsats till många andra tele-bolag. Fast telefon bestämmer du ju själv med ett jack i väggen, sedan kan man ju ha en bärbar vilket är rätt praktiskt faktiskt. Det gamla numret kan däremot kanske bli svårt att få behålla. Lycka till nu. L.
Ja men ni är ju på samma bana som jag är, egentligen.
Tycker bara att de plockar onödigt mycket pengar vid lite fel tillfällen och då tjurade jag till.
Har annars försvarat mitt val ungefär som ni skriver.
Annons
gamlan , var det Telia du tjurade mot eller var det en försäljare som ville få dig att ta ett erbjudande.

var det det sistnämnda så förstår jag, dessa telecal företag kan göra en rosenrasande . och ingen teknisk kunskap har de.
Klart det kan bli justeringar ibland. Men även till vår fördel, jag fick ett tips vid ett telefonsamtal om något vad det nu var, att ändra mitt fasta tel-abonnemang till ett billigare och det har bara varit till fördel. Så det är som sagt rätt säkra papper i det bolaget. hälsn. L.
Jag har Nix, fast då får jag inte chans att ställa mina frågor vilket jag lärt mig att utnyttja :)
och så får man träna på att säga Nej utan att lägga någon känsla i det, ännu bättre. Behövs idag.
Man får inte ens dö utan att betala för att slippa telefon så då tjurade jag på Telia.
Sen höjer de ju med en hel tjuga ;) nu vid årsskiftet och det får jag ju inget för, eller?
Jag har idag ingen fast telefon, det sade jag upp för ca 1 år sedan då jag fick mobilt internet att funka härute i bushen.

Hursomhellst innan så hade jag Glocalnet både för telefoni och ADSL och jag var faktiskt nöjda med dom. Bra och snabb support. Priserna var iaf då lägre än Telias.
Tack, får klura vidare.
Kanske läsa lite mer om IP-telefoni som jag inte vet ett dugg om.
Ser ni Skype och liknande som ett alternativ? Hur vanligt är det?
jag använder Telias bredbandstelefoni och bredband via ADSL. Det fungerar ok, men har några gånger fått lov att starta om modemet då något har skett och förbindelsen brutits och då fungerar ju varken internet eller telefon.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem