Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Feministiska myter?

Feministiska myter?

Är det dags att slå hål på lite feministiska myter? Vad tror ni om detta? http://www.antifeminist.nu/?sid=60#1
Antal svar på detta inlägg: 9
Ger vi män,kvinnorna för mycket makt,så är vi så korkade,att
det är inte mer än rätt,att vi utrotas.

Tänk på det allvarligt,och släpp inte makten,för då är det
kört.Hur roligt är det att stå i tvättstugan,med snoriga ungar
runt benen,när det är VM-final på TV. He,he
Det jag reagerar mest på är mäns våld mot kvinnor. Artiklarna syftar ju mest på fysisk våld men jag tycker att psykisk våld oxå är ett allvarligt problem. Där är ju kvinnorna överlägsna männen i taktik och raffinerade tortyrformer mot männen. Jag talar av egen erfarenhet och kan därför med rent samvete yttra dessa påståenden. På film så får man ofta bilden av att det är mannen som är okänslig och kvinnan den olyckligt kära, men i min bekantskapskrets så är det ofta männen som lider mest av ett förhållande som håller på och ta slut t ex. Kvinnorna verkar ha en av- och på -knapp som de bara trycker på när de så önskar. Deras sätt att tiga ihjäl en är ju en annan väl känd tortyrform som utövas av alla kvinnor. Man kan ju bli tokig för mindre!
kvinnan! så ser hon ut när männen styr.

...så här kan världen se ut om kvinnorna styr.
sovandes lugnt med fred och fröjd.
*en tankeställare, eller hur?*

Annons
((rättelse))

menar naturligtvis INTE att alla män är likadana
min älskade kille är ju bäst!
*i förra inlägget syftade jag på alla krig i världen*
Ja det är väl likadant inom detta område som inom många andra-det gäller att sålla och ta reda på fakta. En liknande sak är det s.k "oprovocerade våldet" som vid närmare granskning inte är så oprovocerat..det värsta med allt detta är att det sitter 75% av Sveriges befolkning och tror att allt som står i tidningarna eller sägs på nyheterna är en absolut sanning.

Att vi sedan är olika är ju något som man måste inse.Att det faktiskt kan bero på hur man är själv verkar ofta bli förbigånget av både män och kvinnor. Jag har aldrig haft problem med att få en man att begripa vad jag menar...Ioan skriver om att tiga-det där har jag träffat på hos många män-så det är nog inte könsrelaterat utan snarare personrelaterat.

Jag har redan i ett tidigare inlägg om en kvinna som dödar i "självförsvar" med 30 knivhugg ifrågasatt om man ser olika på samma brott.
m0zQit0z tror du verkligen att det blir fred för att kvinnor styr?

Jag tycker de bevisar motsatsen ganska bra i hela samhället från att de är små tills de blir äldre.

Killar blir ovänner 5 min senare de är vänner igen. Tjejer blir ovänner 10 år senare är de fortfarande inte vänner.
m0zQit0z: "*en tankeställare, eller hur?*"

Ja absolut! Jag fick av ditt uttalande genast en tankeställare om hur just du ställer dig till jämnställdhet? Dina åsikter verkar helt snedvridna.

Ett sådant uttalande, om att världen skulle fungera mycket bättre med enbart styrande kvinnor, vad grundar du den teorin på?
Jag tycker mest att den grundar sig på känsegoism?

Jag tror knappast att enbart kvinnor skulle styra mycket bättre än män här i Sverige.
Det är möjligt att kvinnor är mycket lugnare och också mer blåögda än män.
Men med denna inställning så kommer vi att bli utnytjade av andra länder som ser saker helt annorlunda.
Man måste vara hård, just av en sådan anledning.
Man kan inte dalta och mesa sig och sedan tro att det ska lösa alla problem. Det kanske gör det i en barnbok, men så fungerar det inte i praktiken.
Läste någonstans att just förmågan att fokusera på 1 sak och genomföra den utan att ta hänsyn till andra saker som känslor m.m är den styrkan som gör män till bra ledare.
Tänk vad vi män kan hitta på för att berättiga
att vi bara är ena hälften i människans evolution.
Det är ju rena tramset som ni kommer med i denna tråden.
Ni är ju kvar i stenåldern.
vänd blad någon gång och kliv ur sandlådan.
Ser ni inte att tiden rinner ur händerna på er.

Tjejerna har ju redan lagt in en växel till.
och ni sitter kvar och gråter.
till alla tjejer

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem