Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

dietpiller med gräddglassen

dietpiller med gräddglassen

jahapp, nu rullar alla piller in i matbutiken,
i en snar framtid...ser vi snart huvudvärkstabletterna lysa bredvid en flaska vin.
snart kan man köpa små röda dietpiller bredvid glassdiskarna.
ät, ät, ät hur mycket du vill! det finns ju piller!
eller sup, sup, sup, det finns ju tabletter mot det också.
matbutiken blir ett paradis för allehanda farligt leverne, he he.
nej, vissa saker skall hållas separerade från varandra, vad gör dom annars för nytta?
vi vuxna vet och kan styra våra egna handlingar och impulser,
jag tänker på dom som blir vår framtid.
låt oss visa den ljusa vägen på stigen under solen
och inte den mörka motorvägen på natten
Antal svar på detta inlägg: 3
tycker ja me...
Vem bryr sig om det kommer antipiller till butiken? Ni har väl själva så pass mycket förstånd att inse att det är fel? Det har i varje fall jag.
Jag har själv så pass mycket stolthet och eget ansvar att jag själv kan se om jag tycker att något är totalt galet.
Sverige har blivit ett så snedvridet land så att jag snart skäms för att vara svensk.

"Landet där dom oansvariga svenskarna styrs av lådsaspappan myndigheterna."

Jag är så förbannat trött så att jag riktigt skäms över dessa människor vars oansvar alltid skall skyllas ifrån på någon annan.

Jag både dricker, röker och snusar. Jag vet följderna. Jag vet att jag kan dö i förtid på grund av dessa laster.
Skillnaden är att mitt sunda förnuft ej skulle tilllåta mig att skylla ifrån sig på något/någon annat.
Jag har fortfarande stoltheten kvar att kunna ansvara för mitt eget välbefinnande.
Skäms ni era as, ni som skyller ifrån er.

Det är ert eget fel. Ingen annans.

Att sedan flitigt informera om riskerna med olika laster är helt ok. men att sätta förbud är att gå över gränsen.
Jag åller helt med dig Fajjer. Jag är inte ultralibreal, men jag skulle gärna vara. Men...

Ponera att mosqitoz och förbudsivrarna har rätt då. Det kan ju vara så att du har fel Fajjer och att de andra på något sätt vet mer.

I så fall består världen av väldigt många lättledda puckon. Och om den gör det har jag en schysst affärsidé (som jag inte tänker dra här ).

Är det så? Finns det en ofantlig mängd puckon därute?


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem