Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

XP-laptop

XP-laptop

Efter att jag gjort en fabrikare på en XP-laptop, får inte datorn längre någon
kontakt med det mobila modemet som tidigare.

Är det någon inställning som jag missat?

Jag har kört inst.-skivan som tillhör denna laptop.
Antal svar på detta inlägg: 7
Kör någon av dessa guider så får du kläm på hur man gör.

http://goo.gl/fwynw0
Jag är ledsen att säga detta men XP är på väg nu att försvinna på allvar och det är dags för XP användarna att titta på alternativa operativsystem om datorn är för gammal för Win 7 och Win 8 annars kanske blir det till att köpa ny dator.
Kan man uppgradera till ex Windows Vista?
Annons
Jag läste som hastigast, Supporten för Windows XP upphör 8 april 2014. Skydda din dator.
Bara för att det inte blir fler uppdateringar efter 8/4 2014 och ingen support innebär inte att man inte kan köra mer med XPn.

Det var likadant med W98. Jag har W98 kvar på en gammal dator och den funkar fortfarande felfritt beroendes på vad man använder den till. Har även XP på en av mina datorer och den kommer jag att använda långt efter att både support och uppdateringar upphör, så den skrotar jag inte i första taget.


raLassesS60

Hej! Skaffa drivrutiner till modemet..

Du kan sannolikt köra V7 på datorn, om du uppgraderar, Ram minnet 2gigabyte eller mera.
Jag provade först med 2gigabyt och det funkade bra, men köpte ytterligare 2gigabyte till och det blev betydligt förbättrat så.

MVH lycka till
Vem är din mobila internetleverantör? Vad är det för modem? Typ USB-dongel för direkt anslutning till datorn för 3G och eller 4G band? När modemet är anlutet, finns då modemet som en CD-enhet under mappen dator? Pröva med att ansluta till olika USB-uttag. Mobila modem har allt som behövs redan inbyggt och är bara att koppla till.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem