Forum \ TV, film och musik
|
Alice Babs RIP |
lagera
2014-02-11 17:29 |
Så kom då hennes sista resa/sång också, men ett långt innehållsrikt liv fick hon i alla fall. Frid över hennes minne. http://www.svt.se/kultur/alice-babs-ar-dod Hälsn, L. |
Antal svar på detta inlägg: 4 |
LuckySwede
2014-02-11 18:31 |
Ja. Jag minns med glädje hennes film "Swing it magistern". Och naturligtvis inte bara den. Men hon var väldigt skicklig och det var något så oskyldigt med hennes filmer.
|
RolleBe
2014-02-11 19:06 |
Frid över hennes minne, under krigsåren samlade hon ihop pengar till ett hus i Krigarbyn, Alice Babs-huset ![]() |
leiake
2014-02-11 19:22 |
Alice Babs hade en sagolik röst, men hon var ingen Tina Turner precis. Det var inget go i henne. Hennes joddlande var jag fascinerad av i yngre dagar. Jag försökte länge och väl men det gick inte. Man skall nog ha släkt i Tyrolen för att klara sådant. Det var mycket väsen om henne på hemmet. Troligen var hon helt slut. ![]() Hon må nu vila i fred. ![]() |
masken
2014-02-12 13:18 |
Tjabba Leiake, troligtvis blir det samma oväsen om dej på hemmet. Kan du joddla,nä, men du lär nog föra oväsen om du inte var gång får åka mercedes till hospitalet................ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Till: Forum \ TV, film och musik |
^ Till sidans topp |
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem