Nedrivna kontaktledningar är vanliga idag. Händer det inte varje dag så undrar
jag vad som har hänt. Har SJ infört diesellok,kanske.
Eftersom ledningen lägger sig på tåget så får inte passagerarna evakuera tåget
då kan dom få sig en elstöt så dom hamnar på Hallsbergs kyrkogård. Fördelen med detta är att man kan aldrig mer bli försenad.
Att sitta fast på ett tåg i 4 timmar mellan Lund -Malmö är givetvis ett grymt öde.
Det har jag aldrig gjort, men har suttit på andra ställen. Herrljunga har jag
provat några timmar. Jättemysigt. Där handlar det om rälsbrott.
Enligt bifogad länk så är vissa ledningar för gamla. 60 år låter gammalt.
http://korta.nu/qhc3g
jag vad som har hänt. Har SJ infört diesellok,kanske.
Eftersom ledningen lägger sig på tåget så får inte passagerarna evakuera tåget
då kan dom få sig en elstöt så dom hamnar på Hallsbergs kyrkogård. Fördelen med detta är att man kan aldrig mer bli försenad.
Att sitta fast på ett tåg i 4 timmar mellan Lund -Malmö är givetvis ett grymt öde.
Det har jag aldrig gjort, men har suttit på andra ställen. Herrljunga har jag
provat några timmar. Jättemysigt. Där handlar det om rälsbrott.
Enligt bifogad länk så är vissa ledningar för gamla. 60 år låter gammalt.
http://korta.nu/qhc3g
Antal svar på detta inlägg: 0
inga svar än... |
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem