Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skydda er dator

Skydda er dator

....mot oönskade program som är jobbiga att bli av med. Vår"bengan" gav mig
tipset.

Skaffa" Unchecky" som programmet heter. Ni kommer att ångra er om ni inte gör det. Hela nätet kryllar av oönskade program som nästlar sig in och gör en vansinnig genom att sno startsidan och annat fuffens.

Jag vet inte hur väl programmet sköter sin uppgift, men jag testar.

http://unchecky.com/
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Känns lite underligt att du tror vi får ångra oss leiake, när du inte ens har provat det. Finns nog en anledning varför då gör så många "fabrikare"
Mitt inlägg tidigare idag rätt konstigt eller hur

Seal
2014-03-27 10:25 Panda är faktiskt ett Gratisprogram likaså Avast Antivirus program som också är mycket populärt och Gratis.

Unchecky är ett bra program som tar bort de program som brukar medfölja när man hämtar program på Internet. Bl.a. Adobe Reader har ju följeprogram men med Unchecky så slipper man dessa jag har det själv och vet att det funkar.

http://unchecky.com/
Detta är mitt sista inlägg på Internetstart
Att det var ngt "sjukt" har jag ju sett eftersom jag följt det en tid innan jag registrerade mig
Jag sitter på massor av kunskaper men eftersom det ska gå igenom leiake för att bli rätt och accepterat här på denna sajten så får det vara slut med skrivandet fr.o.m. nu!
Programtipsen behåller jag för mig själv.
Annons
Seal!

Det var mitt fel att jag inte observerade ditt tips. Ber om ursäkt tusen ggr.

Jag läste bara slutet på "bengans" inlägg där han skulle "unchecky".

Vi behöver dina kunskaper och tips, så jag vädjar till dig att stanna kvar.
Jag tar på mig hela skulden för detta misstag och ber dig ha överseende.
Det är mänskligt att fela. Nästa gång kan det vara din tur.
Jag testade Unchecky vid en ny installation av Java. Då får man ju som bekant
något som heter ASK TOOLBAR om man inte ser upp.

Unchecky reagerade inte trots omstart av datorn. Har jag gjort fel eller är
Unchecky en bluff.

Det är frågan som jag bollar vidare till någon på IS.
Då får du göra en "fabrikare" för att fixa till din dator så du slipper "ASK TOOLBAR" och liknande skräp.

Min Kaspersky Antivirus kombinerat med Malwarbytes Anti-Malware hindrar all sort spam, trojaner och virus så jag slipper göra "fabrikare" stup i kvart
Ni hånar mig för "fabrikare". Gör inte det för snart behöver ni göra en sådan.
När datorn börjar att hacka och dj...as då är det dags. Gratis är det också.

Men vill ni lämna in datorn och betala en tusenlapp, så gör det i stället.

Windows 8.1 har en särskild avdelning för min fabriksåterställning. Dom kallar
den inte "leiakes" special utan bara rätt och slätt "Vill ni återställa er dator till
fabriksläge" klicka här.

Ni skall veta att om ni har något elakt program i er dator så raderas allt. Det om
något är värt att tänka på i dessa tider när snart allting är bluff och båg.

Nu är det ju så att det finns backup i windows 7 och det tar inte mer än 5-6 minuter att avspegla de partitioner man vill och då har man alla program och inställningar kvar så någon fabrikare behöver man inte göra om man tar avbild på t.ex. partitionen där OS ligger på.

Jag tar ny backup minst en gång i månaden beroendes på när man gör större ändringar i datorn. Under de åren (3årstid) jag har kört med Win7 har jag dock inte behövt återställa något men så har jag bland de bästa skydd med.
"Fabrikare" blir den dagen då jag bygger om hela datorn med bl.annat nytt moderkort, det tar ju flera dagar att installera alla bra program man har inatallerat och då är ju backup guld värd som bara tar 5-15 minuter att få datorn i perfekt skick.
griniga gamla gubbar del 3
DedaPera .. Hur gör man bäst å enklast en backup i win7 som avspeglar en partion som du skrev om och kanske tips om hur en återställning går till ....
kan ju vara bra att veta om olyckan är framme ....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem