Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pensionärsskatt

Pensionärsskatt

Hej. Vi är ju många "gamlingar" på IS som betalar mer skatt än dom som jobbar. Hur mycket mer kan man se här:
http://www.pensionarsskattekalkylatorn.se/

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Thomas2!

Du pratar strunt. Vem vill vara kassörska under sådana betingelser. Ingen!
Dessutom betalar jag alltid med kort. Sedlar är för mig medeltid.

Här hör du hur den perfekta kunden i en snabbköpskassa skall uppföra sig.

"Lagom är alltså bäst. Var trevlig, men inte övertrevlig så att jag måste ödsla min tid med att ha en riktig konversation med dig. Gnäll inte till mig, jag är lika hjälplös som du. Ha med dig plånboken. I plånboken ska det finnas tillräckligt mycket pengar för att du ska kunna betala ALLA dina varor. Att försöka pruta hjälper inte. Så vad ska man göra för att inte irritera mig? Hur blir man en bra kund? Var bara normal, tempot ska flyta på. Ställ dig i kö, lägg upp varorna på bandet, betala och försvinn. Eller som en kollega sa till mig: den perfekta kunden minns man inte och hen har betalkort."
Neej leiake, inte här också !!!
Det räckte väl att Du skämde ut Dig på det andra Forumet !
Skärp Dig tag en kopp kaffe, så att Du nyktrar till !
Leiake!
Ingen försäkring för kassörskan! Hur skulle det se ut?Då kan ju stjäla hur mycket hon vill, och skylla på kunden. Försäkring täcker så jag kan fortsätta att ta pengar ur kassan!!

Nä du har feeeeeel
Annons
Sen ska man förövrigt inte glömma att vända Ean coden mot scanner så kassörskan/kassören inte behöver vända på allt o pricka scannern...TÄNK PÅ DET NÄR NI HANDLAR!!!!!!!!!!! så jävla slappt å inte hjälpa biträdet ju...!!!!
Ja du leiake1

En gammal bilhandlare som dig försöker på alla sätt spara/få extra pengar i sin egen plånbok utan att tänka på vem som stå för dina lurendrejerier.

SKÄMS FÖR DINA TILLTAG LEIAKE!!!!
Jag självscannar och har ICA-kort. Hur skall jag kunna luras.

Ni har ingen humor.
Var nog inte så leiake menade....själv har jag coop kort å scanner....gamla skolan vettu...ingen privat smårufflare i nån ica butik som maler om färsen å byter datum...nä tack då äre tryggt med cooperationen då vet man vad man får vettu...
Här i vildmarken tjuvskjuter vi älg och tjuvfiskar så vi behöver inte använda våran pension så mycket. Dessutom tillverkar vi hembränt som smakar mycket bättre än systembolagets.
Är det fablernas värld? Alla vet att snart är det fler som är pensionärer än folk som jobbar...........vart ska pengarna till pensionerna komma ifrån? Sen kan ni lägga till att gränserna är vidöppna med de kostnader det tillför.......ni ska vara jävligt glada att ni är pensionärer nu och inte om 10-15 år.....
Emans

jag håller nog med dig, det kommer att blir tufft i framtiden. Det blir att lägga undan pengar medan man jobba.Om nu bankerna inte gå i konkurs.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem