Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

roliga datorcitat

roliga datorcitat

tänkte försöka pigga upp er alla med lite sanna? datorrelaterade citat."Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?
- Nej, jag sitter vid ett fönster."
Klassisk helpdeskfråga och svar."Fråga till supporten: Skall jag trycka på F och 8 samtidigt?"
Okänd hihihi,,"Fråga till supporten: Var sitter controlaltdelete-knappen?"
Okänd,, Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet."
Återkommande fråga på Spray support. hahahaha,,ok nu orkar man med sina egna problem med datorn ett tag.*S*
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Fråga till supporten:
Kaffemuggshållaren på datorn har gått sönder
Supporten:
Vi har inga kaffemuggshållare på våra datorer, står det något på den?
Kunden: Ja, 48X
Support: "Har du kommit ut till DOS-prompten?"
Kund (efter lång tystnad): "Jag har ingen sån... Kan du faxa en till mig?" - En annan kund ringde Compaqs support och berättade att hennes splitternya dator inte ville fungera. Hon sa att hon hade packat upp datorn, anslutit den till väggkontakten och sedan väntat i tjugo minuter för att något skulle hända. Då hon frågades vad som hände då hon tryckte in power-knappen sa hon:
"Vilken power-knapp?" -Volvos supportavdelning

Support: Volvos Supportavdelning, vad jag stå till tjänst med?

Kund: Hej, jag satte mig i min bil, stängde dörren men det hände inget!

Support: Satte du nyckeln i tändningen och vred om den?

Kund: Vad är en tändning för något?

Support: Det är en startmotor som drar ström från batteriet och startar motorn.

Kund: Tändning? Startmotor? Batteri? Motor? Varför måste jag kunna alla dessa tekniska termer för att använda min bil?
Kunden, slänger tv-n på golvet och skriker, kan du laga denna J...
TV.
Reparatören: vad har hänt här då?
Kunden ännu mer ilsknare:
två j.. vinglas
Va! säger reparatören?
Kunden knallröd i ansiktet: skriker ut
min hustru ställde två vinglas på tvn från vitrinskåpet ovanför tvn och hällde i vin i dem. men när hon stängde dörren så tippade båda i tvn. och då sa det bara pooff.

Har du hemförsäkring frågar reparatören.

Kunden hoppar två meter upp, det är för F.. grannens tv.

Till saken hör att tv-n hade förmodligen gått att laga om inte kunden hade slängt tv-n på golvet.

-

Kunden : kan du fixa denna kopierings maskin
Servicekillen: javisst vad händer med den.
Kunden : det bara skriker i den
Servicekillen: jag skall titta i den, han drar iväg med den bakom
disken och öppnar den , finner en windows95 cd med fodral fast
i trumman, han bänder loss det smällta fodralet med cd-n i och visar kunden det.
Kunden: ja jag skulle göra en säkerhetskopia av den innan jag använde den. :(

-
Kunde kommer och hämtar den nya bilen med den nyss innmonterade kassettradion, betalar och åker iväg.
Kommer tillbaka efter ca en kvart och skriker att bandspelaren slutade att fungera mäktigt arg.
Verkstaden plockar ur radion och öppnar den, i den ligger det poppcorn till brädden. Till saken hörde att sonen åt poppcorn i bilen och obevakad under tiden pappan tog ut pengar i bankomaten så matade sonen den nya radion med popcorn.
Personalen fick hindra fadern att inte slå sonen.



Annons
"640 kilobyte borde räcka för vem som helst."
Bill Gates 1981

"Windows 95 är dock som läppstift på en bulldog. Läppstiftet förbättrar otvetydigt utseendet men i bulldoggens fall spelar det inte större roll, den är lika ful för det."
Sten Erik Björling i tidningen Macpressen

"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."
Popular Mechanics 1949
Nobody's gonna believe that computers are intelligent until they start coming in late and lying about it.
Sug på denna ....

Ken Olsen, the founder of DEC (whom Bill Gates had idolized as a teenager), had been debunking the PC since 1977, when he told a convention of the World Future Society, "There is no reason for any individual to have a computer in his home." This famously mistaken judgment meant that DEC would later have to make a massive attempt to catch up, and it eventually led to Olsen's ouster from the company.

Doktorn
Till datasupport: Min dator startar inte vad skall jag göra?
Är alla kablar isatta?
Ja jag tror det!
Kolla på baksidan av datorn om kontakten till huvudströmmen är ordentligt isatt.
Jag kan inte se något bakom min dator det är så mörkt!
Slå på lampan.
Det sitter inte någon lampa på baksidan av datorn.
Nej, det gör det inte heller, men har du ingen egen lampa?
Jo, slå på den då!
Ja, men den sitter inte bakom på datorn!
Gör så här, hämta kartongerna som datorn var förpackad i och lägg sedan ner alla prylar precis som dom låg när du fick den!
Kommer den att starta sedan?
Nej, men du är för jävla dum för att ha dator!
här kommer mera godis "Aldrig någonsin kan en elektronisk räknemaskin ersätta Facits högkvalitativa mekaniska räknemaskiner."
Utvecklingschef på Facit.

"Vem behöver en IBM PC? – När det finns en ABC800."
Reklamslogan från Luxor "Photoshop-erfarenhet? Du menar om jag arbetat i fotoaffär?"
Jobbsökande fotograf "Vi har testat användargränssnitt på femåringar. Varför? Därför att de inte är hjärnskadade!"
Michael Spindler, Apple
Till kundsupport: Min dator har hängt sig! Vad skall jag göra?
Tryck ner ctrl och alt och sedan delete och avsluta processen som du håller på med!
Okej!
Supportern tycker det dröjer alltför länge så han frågar:
Hur går det?
Ja, ganska bra. Jag har lyckats trycka ner nästa samtliga tangenter, men det är omöjligt att nå dom tre knapparna i det översta högra hörnet på tangentbordet utan att släppa upp någon av de andra tangenterna. Har du något tips på hur jag skall trycka ner allt.
Javisst! Vänd upp och ner på tangentbordet och hoppa på det.
En lite datafräckis:
Det är nybörjarkurs och den första lektionen börjar med att lära sig vad prylarna heter.
Jo, du datalärar´n jag har hållit på en hel del med datorer så jag undrar om jag får dra mig lite för mig själv och leka med musen.
Ja gör det du, men se upp så det inte går för snabbt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem