Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Anslutning till nätet

Anslutning till nätet

Någon som kan hjälpa mig med ett problem som jag har fått med min nya router och USB adapter?

Routern är en ASUS RT-AC52U Combo Dual-band Router och USB adaptern är en D-Link DWA-171.

Nu till problemet, när jag startar min dator så ansluter sig D-Link till mitt bredband och så får jag koppla ifrån och ansluta med ASUS i stället, vilken skall ansluta till mitt bredband för båda fungerar att ansluta med?
Antal svar på detta inlägg: 7
??

har du blandart bort korten och har två enheter som skall kopplas till samma bredband ???
Jag kör Windows 8.1 och klickar jag på staplarna nere vid klockan så får jag upp nätverken och där finns både ASUS och D-Link Wireless och jag kan ansluta med vilket som helst av dess två. Därför så undrar jag vilken som man skall ansluta med?
är datorn en ASUS , så har du en inbyggd wifi
och på detta så har du en Dlink usb wifi

din router är en ASUS och är då inte den samma som ASUS wifi adaptern

om routern går i ac mod så måste du använda dig av den wifi som kan köra ac mod

annars så kan du använda dig av den slöare varianten i datorn

du har köpt både hängslen och livrem.
nu måste du välja

lycka till
Annons
Jag har köpt en Router ASUS RT-AC52U Combo Dual-band och där följde med en USB adapter men den gick inte att använda för den lirade inte med windows 8.1 så då fick jag köpa en annan USB adapter som då är en D-Link DWA-171. Datorn jag har är en Dell stationär dator.

Mycket riktigt som du skriver att både routern och USB adaptern går i AC mod. Jag har ställt in min router att köra i 5GHz samma som min USB adapter klarar av.
och då borde du ju kunna koppla upp dig mot routern ??

via din dwa171

jag ser inte vad som är problemet??

Problem och problem, jag kan koppla upp mig både mot routern och mot D-Link Wireless och jag undrar bara vilken som jag egentligen skall använda att koppla upp mig med.
om routern är kopplad till dit bredband borde det ju vara den du skall koppa upp dig mot

själv så kan jag inte se problemet, om du inte har ytterligare ett trådlöst nätverk i hemmet och du står där inför två val.

endera har jag fått hjärnsläpp eller så är det ett problem som jag inte kan se

kör mot bredbandskollen , så ser du vem av anslutningarna som ger dig snabbaste asnlutningen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem