Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Trolljägarna

Trolljägarna

http://korta.nu/y4spm

Såg ni detta i går kväll? Det är otroligt vilket språkbruk folk har emot varandra!!

Undra på att det blivit ett hårt samhälle att leva i. När folk väljer att försöka ta livet av sig!!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Thomas2!

Jag skall titta på detta kl.22:00.

Är själv utsatt för mycket näthat på IS Forum, så jag vet att det är inte så lätt att
tackla detta problem. Man blir lite ledsen och sur om det är obefogat. Är det befogat har jag däremot skrivit för att provocera och väcka debatt. Men det går
inte att debattera på ett Forum. Det blir "pannkaka".

Det finns ett sätt som däremot är oslagbart. Skriv inga inlägg på ett Forum.
Så enkelt är det.

Blir lite ensamt naturligtvis, men man slipper mycket elände.
Man ska väl inte utsättas för näthat överhuvudtaget. Men det finns folk som satt detta i system. Och kvinnor tycks vara dom som får mest skit.

Bra att detta tas upp på allvar av tv3.
Ja det är skrämmande att se hur man uttrycker sej om en annan människa. Tycker det är bra att TV3 satsar resurser på detta och visar att det går att hitta dessa typerna som vad jag förstår tror sej kunna vara anonyma. Jag tycker dessutom att Robert Aschberg passar utmärkt som programledare för denna typ av program.
Annons
Det dom som skriver hot inte verkar veta är att det är VÄLDIGT lätt att spåra ett IP-nummer om dom inte sitter skyddade bakom VPN. (om ens då?)

sorgligt att det är så här illa
Jag har inte sett programmet så eg ska jag inte yttra mig, men jag vill säga allmänt om den erfarenhet jag har av TV3,s inspelingar så är det att dom överdriver problem, gör det större och värre än det är. Allt för att locka tittare naturligtvis.

Häromåret så sände de ett program om unddomsfylleri längs Göta Kanal. Då hyrde inspelningsbolaget in ungdomar och fyllde dom.

Jag tittar aldrig på kanalen, litar inte på dom.
Jag tycker nog du ska lita på tv3, för detta är ett stort problem.
Och det är mest kvinnor som blir utsatta för stor kränkning.

Att blir kallad för hora och andra grova ord, utan anledning.

Lita du inte pä tv4 "fuskbyggarna" hellre?
Thomas, jag vet inte vad fuskbyggarna är. Har aldrig sett programmet. Kollar inte ofta på TV och om jag ser nåt så blir det kanal utan reklam. Har oxo bara de fria kanalerna.



Pedhan…

Din tråd om, ”Tro inte på allt i tidningarna”…

Jag anser att det är en skyldighet att hålla sig ajour med omvärlden via de media som finns tillgängliga.

Konsten blir sedan att kunna läsa mellan raderna.

Att leiake blivit utsatt för som han skriver för näthat på IS Forum kan bara betyda att de sk. näthatarna inte har lust att skilja på fantasi, verklighet eller humor.

Näthatare har blivit både ett begrepp och sport, där de som tror sig kunna vara anonyma kan skriva skit om allt och alla.

pedhan

Tv 4 är ju en fri kanal, kolla på det så ser du vad folk blir lurade av s.k. byggare. Det är ju skandal att dom åker inte dit hellre utan kan fortsätta sin verksamhet. Dom gömmdr sig bakom ett annat namn bara.

Nu kan man undra om det är så lyckat att leta på internet efter byggare?? Det mesta ser ju seriöst ut, men ack vad grundlurad en del blir.

När man ser hur domdrs el i ett hus blir man paff! Rent livsfarligt!!!!



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem