Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installera inte windows 8.1 update

Installera inte windows 8.1 update

Microsoft varnar: "Installera inte Windows 8.1 Update"

http://korta.nu/w1d4y
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

så dags nu
det är inte alla som drabbas
Nej
Jag fick nyss ett par nya uppdateringar, så det verkar ju att fungera hos mig iaf.
Annons
Funkar kanon, tro inte på alla bakåtsträvare.......
Något fel är det med 8,1 och uppdateringarna, jag blev av med internetuppkopplingen och mail och alla kontakter. Trodde naturligt vis först att det var fel på routern, så jag kollade med gamla datorn och det fungerade alldeles utmärkt.

Gjorde en systemåterställning till tiden före 8.1 och internetuppkopplingen fungerar bra.

Men mail funktionen och alla kontakter är borta.

Windiws 8 är tydligen baserat på appar store att vi ska köpa program eller grejer.

Tyvärr är jag inte så bra på datorer efter 18 år som hemanvändare, för jag har inte lycats att hitta och konfiguera, eller återställa mailfunktionen på windws 8.

Har inte uppdaterat till 8,1 efter strulet som blev förra gången.

XP, Vista sällan några problem, i alla fall inte av den här dingniteten.
bengan har du läst detta?

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/pop-email-accounts

då det gäller kontakterna går det att importera från din mail.





Så ska det självklart inte funka att man ska behöva installera om och ta hem nya appar på grund av en "viktig" uppdatering (har ju aldrig behövts varken i XP eller Win7).
Detta är mer som en misslyckande från Microsofts sida i strävan om att en PC ska se ut och funka som en fon.

Jag skrotade då hela win8 (8.1) och gick tillbaka till win7 som är pålitlig utan en massa krimskrams som man ändå inte använder. Jag fick installera om en del Film-redigeringsprogram med flera efter uppdateringar i Win8 och win 8.1 vilket fick mig att se rött.

Hoppas att win9 blir bättre.
Ja, jag visste detta och hade 2 konton som funkade ett Bahnhof med deras anpassningar till windows 8 samt ett G-mail konto som också fungerade till att det kom uppdateringar till redan installerat windows 8,1. och ställer man om till att godkänna vilka uppdateringar som ska installeras så blir det ett jävla gnällande på datorn att man har fel inställningar.

frågan är hur jag kommer fram på datorn där jag kan registrera E-post igen.
hittar det inte.

HP bärbar med Win 8.
något fel gjorde ni med uppdateringen

har uppdaterat många 8,1 nu och inga beter sig som ni nämner ????
har inte win8, menar du registrera din mail i e-post programmet? eller hittar du inte var du lägger in e-post adressen i appen?

minns du vilka inställningar det gnälldes på?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem