Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Flash player

Flash player

Helt plötsligt för ett par dagar sedan så dyker rutan upp i nedkant på IE 11 att webbsidan vill köra Adobe Flash player...... Om jag klickar tillåt eller tillåt på alla webbsidor så dyker rutan upp i alla fall hela tiden. Försökte avinstallera sista Flash uppdateringen via Windows update och sedan återinstallera den. Är det någon som har en lösning?

Trevlig helg
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Jag får den på Internetstart t.ex.
men vi har ingen flash , på startsidan
Nej det är märkligt, men den kommer upp iaf.
Annons
Hade likadant med min IE 11 för ett tag sedan. Gjorde en överinstallation av Flash Player samt startade om datorn. Sökte även efter uppdateringar till IE 11 och fick några säkerhetsuppdateringar till Win 7.

Denna lösning fixade mitt problem.

Lycka till.

P.s du kanske kör Win 8.1 men denna lösning kanske funkar även där.
Ja jag kör 8.1. Det går ju inte att ladda ned en fristående Flash och installera. Har testat.

Om jag har aktive x filtreringen inkopplad så uppstår inte problemet
Provade att avinstallera ie11 och sedan återinstallera men det hjälper inte heller
undrar om det är så att dina inställningar har ändrats för hur activx skall fungera

det kan du se under säkerhet , anpassad eller standard osv

och att popup är hårt reglerad..

har du installerat något program innan problemet började, eller haft något rensprogram som rensat .. för mycket.

i det här är även java inblandat ibland ..

jag har två fall en i w7 och en i w8.1 som liknar det du beskriver.
men jag har tyvärr inte skrivit ned vad jag åtgärdade.


Har precis kört en systemåterställning ett par veckor bakåt i tiden och just nu ser det ut att fungera som det ska??
ibland undrar man vad man får in i datorn..
och när det skall ändras till det bättre
håller tummarna

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem