Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spinal stenos.operation

Spinal stenos.operation

Är det någon som opererat ländryggen för spinal stenos,med steloperation (dekompresion och fusionsoperation).Den 30/5 blev jag opererad , nu har jag tagit suturen och varit på återbesök.
ska tillbaks för ny röntgen i september,sedan sjukgymnast.Jag går med kryckor,och har dossi gördel,fortfarande jobbigt att sitta för länge och kan ej böja mej framåt. Om det är någon som vet
något om en sådan operation ,hur lång tid tar det att slippa värken efteråt och när kan man böja sej ,och vilken typ av rehab. blir jag rekomenderad? (Nivå L:4-L:5 ,är min operation gjord, )Tacksam för råd.
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej Margareta Stensvik
vet inget om detta , men en stelopperation gör väl att just den delen blir orörlig?

googla på Spinal stenos , det finns tydligen både föreningar och
annat bra att läsa där. Men det kanske du redan har sett.
och att du blir smärtfri snart.
mvh // göcke
Tack Göcke jag har sökt på googel,det står en del men inte det jag söker.Någon som har blivit opererad med erfarenhet,jag vet att 60% blir bättre ,att stelopererade t.o.m kan rida efter ett antal år.Men jag vill veta hur lång tid det tar o.s.v.
Hej Margatreta!
Går in på Socialstyrelsens hemsida http://www.sos.se
Skriv Spinal Stenos i sökrutan till vänster så får du upp vad som är publicerat i Sverige. Kolla den översta länken (Du måste ha Power Point) för att kunna ta del. Du kommer säker finna svar på många av de frågor du har.
Lycka till!
Annons
Jag Förstår Margareta
Hoppas att det finns någon på IS som har varit i din situation och
kan delge sina erfarenheter.
Min mor gjorde denna operation i vinteras, och hon har fortfarande problem, dock mycket bättre än förut.
Hon äter fortfaradne värktabletter varje dag men mår så mycket bättre an innan operationen, så ta det lungt och stressa inte på, låt läkningen ta den tid den tar och tro inte att du orkar mer än vad du gör!!!


LYCKA TILL MED KURERINGEN!
www.olzzon.com/cgi-bin/index_1082.cgi

Hittade ett forum,där du kan få lite tröst.
Tack Tomas och Noflo,jag är för otålig vill bli frisk med en gång ,men det det går inte att trolla.
Tack Lejf ,det Forumet gav mej en kontakt som gjort samma operation.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem