Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Varning bluffaktura

Varning bluffaktura

Det kom fel i förra inlägget.
Varning för bluffaktura.
På förmiddagen fick jag ett mejl som utgav sig vara från Telia. De talade om att jag hade betalat en faktura dubbelt. Jag skulle klicka på en länk och det skulle rättas till. Naturligtvis gjorde jag inte det.
Antal svar på detta inlägg: 8
båke , du är inte ensam om detta

har själv fått det samma
det utgör sig för att komma ifrån support@telia.com

men Telia sänder inte ut sådan mail.

det här är ännu värre. skatteåterbäringen---

http://korta.nu/tovmq
Jag har fått ett tiotal mail från olika avsändare med en bilaga och där jag har handlat för mellan 5-6000 dollar och dom tackar.
Självklart har jag inte öppnat bilagan i mina ordinarie dator, men jag har har en skräpdator där jag via webbmail öppnade bilagan, men det visade aldrig någonting så jag vet inte vad syftet var med detta.
Annons
Svenskan är oftast dålig, men det finns väldigt bra mail så man blir väl snart
blåst på några hundralappar.

Om man konsekvent ignorerar alla mail så kan man nog klara sig bra.

http://korta.nu/al1e1

Jag får en Telia återbetalning varje månad, och visst har jag Telia men eftersom jag betalar via internetbanken så har de ju mitt kontonummer om jag nu skulle betala dubbelt. Sen för den delen så ett mail jag fick från dem så funkade inte Telia loggan utan där stod html-koden för loggan.

Och det komiska var att deras logga fanns hos Imageshack.com varför skulle en stor koncern som Telia ha sin logga där och inte på egen server? Klantigt..

Jag har även fått tre mail från nån stackars afrikansk tjej som råkat bli mång miljonär och vill låna mitt bankkonto för att förvara pengarna på, och visst ska jag få min beskärda del som plåster på såren..

Ja... Varför inte? :)
Som sagt, Telia och med dem flera företag skickar aldrig ut sådana saker via mail eller nätet. Du får en kallelse att komma in och kontakta personalen om det är något åt det hållet. Hit har det nu också några gånger ringt igen på fasta telefonen från Chile av alla ställen. Dom säger inget när man undrar utan deras grej är ar att man ska ringa upp dem och då sitter man fast i vad det nu är. Så lyft aldrig luren när man ser dylika siffror., och framför allt ring aldrig tillbaka. 0056 är landsnumret dit. Tyskland till semi nu ikväll. Hälsn. L.
Tro det eller ej, i kväll har jag också fått detta mail helt otroligt alltså. Tror dom som håller på så här att man är helt tom i knoppen eller? Så man skulle sitta och betala fakturorna flera ggr. Vansinniga typer. Hälsn. L.
Hej, den där galningen med fakturan från ett telefonbolag, han ger sig inte. Låg en i boxen i dag igen, otroligt alltså. Beträffande länken om reklamen här uppe, rubriken fel sägs det, spelar roll då, vi vet ju alla vad de rör sig om, ursäkta men. Ut i värmen nu. hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem