Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Kan inte öppna bildgalleri

Kan inte öppna bildgalleri

Varför kan jag inte öppna bildgalleri eller ladda upp en bild?

Använder Internet Explorer 11 eller Google Chromes senaste stabila version.

Har adblock samt flashblock installerat om det nu kan spela nån roll.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Svar till JonahHex & svennews.
Tack för uppskattningen. svennews vill du vara riktigt säker när du laddar ner t.ex. Google ska du hämta hem http://unchecky.com/ så slipper du alla oönskade extraprogram som brukar medfölja om man inte avklickar i de pyttesmå rutorna man aldrig uppmärksammar. Unchecky fixar det till dig gratis dessutom.
Unchecky funkar inte alltid som den ska, oftast inte alls. Däremot så varnar Malwarebytes Anti-Malware och frågar direkt om man tillåter installera alla dessa oönskade malware som följer med ordinarieprogrammen/applikationer.

OBS! Malwarebytes finns även som gratisversion och krockar inte med den; om man har, antivirusskydd man har på datorn.
DedaPera

Unchecky plockar bara bort "bockarna" i rutorna för extraprogram som brukar medfölja vid installation av önskat program, inget annat, har själv haft det nu i flera månader och det har aldrig klickat.

Malwarebytes är en annan typ av program som rensar datorn från skadlig programvara

Sedan finns det gömda program som smyger med vid installation av program och då måste man ha Antivirusprogram och en Brandvägg men det hjälper inte alla gånger ändå för råkar man klicka på "fel" programvara vid installation t.ex. att man får upp en ruta som säger att Din Dator Är Infekterad Detta Program Hjälper Dig har man då gått på detta sitter man i smeten och då får man använda Malwarebytes eller kanske något annat ännu starkare borttagningsprogram, som t.ex. det här tyvärr är instruktionen på Engelska men lätt att förstå för den som läst skolengelska
http://korta.nu/e9upm
Annons
Nej, Unchecy gör den inte alltid, har den själv installerad men funkar dåligt och bockar inte av alls ibland.

Malwarebytes inte bara rensar utan även varnar innan när man installerar program om det finns malware i programmet man håller på att installera.
Då kan man välja att inte installera (eller att Malvarebytes) förhindrar att installera dessa oönskade extraprogram som följer med.
Även leiake har testat unchecky och den funkade inte som den ska i hans exempel:

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=141098

Ska man ha Unchecky så får man ändå ha koll om den gör sitt jobb eller inte, annars får man göra det (avbocka) manuellt själv ändå.
DedaPera!

Unchecky har plockat bort 52 bockar och gett en varning på ca. 4 månader. Detta
kan jag inte bekräfta utan går på deras uppgifter.

Jag litar inte på Unchecky. det kan bero på att det inte märks. Jag fick plocka
bocken för ASK Toolbar manuellt.

Kanske det skall vara så att man bara kör. Men ser jag bockar så tar jag bort dem manuellt, annars har man antagligen en ny toolbar att kämpa med.

Det bästa är nog att titta igenom noggrant innan man laddar hem.
Men det finns skurkar som luras. Det är mer skurkar på nätet än det finns
hederliga människor.

Hittar du en hederlig människa på denna jord så gör en staty av densamme.
Jo jag vet leiake, och som jag skrev så plockar den bort ibland och ibland inte, därför är det som du skriver bäst att kolla ordentligt och plocka bort manuellt eftersom den (Unchecky) är opålitlig oavsett vad dom än skriver på sin sida.

Apropå ohederliga människor så har jag fått 3 mail från ngn i England och ett mail från en i Nigeria som vill ge mig pengar men mitt antivirus lägger dem i skräpkorgen direkt som väl är så jag behöver inte bry mig.

Jag har 2 datorer i mitt trådlösa hemnät plus en NAS och och jag har aldrig fått ngt oönskat program på mina datorer. Unchecky plockar bort programmen var gång.

Adobe Reader t.ex. har ju både Google Chrome och Google Toolbar ibockade men jag laddar ner det fast rutorna är ibockade men jag får bara Adobe Reader installerat på datorn Google programmen ser jag aldrig skymten av. Jag testade under tiden jag skrev detta och jo det funkar inga Googleprogram på datorn trots att rutorna var ibockade. Man måste nog lita på Unchecky kanske det som ni inte gör?
Vad vet jag? Ingenting troligen!
Upp till dig att lita på Unchecky, jag har då motsatt erfarenhet av den och eftersom den inte alls uncheckar på vissa ställen så är den enligt mig opålitlig.

Men det är klart upp till var och en att använda den och förlita sig på den.
Jag gör dock inte det efter egna erfarenheter av användandet av programmet efter upptäckten att den läcker som ett såll.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wWzLkAh_hNA

s
28;ger mer än ord!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem