Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Drivrutiner

Drivrutiner

Jag har letat som en galning efter drivrutiner till min dator men jag vet hur jag letar för jag hittar inte de som jag ska ha.

Det är följande;

* Moderkort, ConRoexFire - eSATA2
* Grafikkortet, ATI Radeon HD4600 1024Mb
* Ljudkort, AMD High Definition Audio Device
* Nätverkskort, Realtek RTL 8168B/81118 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 620)

Drivrutinerna ska vara till windows 8.1 eller windows 7. Skicka gärna länka till de olika drivrutinerna! Jag tack för hjälpen på förhand!!!
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3

Glömde skriva att du ska högerklicka på .exe filen och "kör som Administratör" annars så kanske det uppstår fel och inte uppdaterar som den ska
BOOTMGP ska förmodligen stå BOOTMGR.

Det du ska göra är just att gå in i BIOS Setup [F2] när datorn startar och där välja "Load Default Settings" precis som det står under punkterna 7, 8 och 9.

Startordningen på hur datorn ska Boot-a är är beroende på hur du själv väljer med men det mest vanliga är

1 USB (eller diskett)

2 CD (alternativt DVD)

3 HD (som du har operativsystemet på)

4 Övrig media
Det stämmer till 100% DedaPera, jag satt inte vid datorn när jag skrev vad det stod men det var helt rätt att det stod så. Jag tackar dig för hjälpen och jag uppdaterat BIOS i datorn nu.
Annons
DedaPera; du som är lite insatt i detta, ska man installera chipset och var hittar jag i så fall drivrutinen?
Som Göcke skrev så är ditt moderkort anpassad till XP och Vista.

Funkar datorn som den ska så har Win 8 installerat det själv.
Datorn går kanonbra med windows 8.1 så då har det löst sig själv då. Jag tackar för hjälpen med BIOS i alla fall.
Challe , bra att du har en fungerande dator nu. Lycka till. och mycket nöje

DedaPera , har gett dig en ren bruksanvisning och allt ,
jag är stolt över att ni hjälper varandra.
Det är det som är meningen med IS.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem