Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

F-secure och blockerade riskprogram

F-secure och blockerade riskprogram

Hej !
Nu har jag tagit bort allt lagrat.
F-secure fortsätter att blockera minst en fil i Flesh Player. Det är inte lätt att få reda på vad som blockeras egentligen och inte heller vad blockeringen innebär.

Vet inte när datorn använde F.P. You tube fungerar i alla fall bra. Om jag tar in ett att renhållningsprogram kommer detta att finna mitt riskprogram eller innebär blockeringen att det inte hittas.

Jag tror jag berättade om att det tydligen inte är säkert att riskprogrammet är ute efter att skada datorn. F-secure uttrycker sig mycket svävande om vad det kan vara.
Inget ovanligt kan märkas i datorn.

Jag skulle behöva ett tips om vad jag bör göra eller jag kanske kan låta det vara och avvakta.
Antal svar på detta inlägg: 3
Flesh Player ?? är det Adobes Flashplayer du menar
http://get.adobe.com/se/flashplayer/

så är det ju så här att det används när du surfar runt och stöter på mediafiler som
behöver flashplayern att spela upp dem med.

Flashplayern ligger även som en plugin/tillägg i din webläsare som går att avaktivera.

om F-secure larmar så är det för att det finns media på den sidan som du borde vara försiktig att läsa in.

det finns även sidor som lockar med att du har fel variant och vill få dig att installera skit i din dator .

alltså , problemet är mer komplext än att gissa sig till vad du råkar ut för.

däremot larmar aldrig F-secure för själva programmet./tillägget
sepofan : i en ny tråd om detta ovan
När jag skrivit nedanstående inlägg om riskprogram , så såg jag att jag ville ändra en del.
Alltså tryckte jag på "förhandsgranska" Trodde då att jag skulle kunna ändra det som blivit fel.I stället kom jag till ett tomt formulär. Skickade det ändå.

Skall vara: Kan andra antivirusprogram hitta saker som är bockerade av F-secure ?
Hur kollar jag enklast om Flash Player fungerar?
Det märks ingenting ovanligt i datorn. Jag uppskattar ett tips mycket.


fortsätt i denna tråden ..
Se mitt svar sepofan

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem