Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

E-mail kollprogram

E-mail kollprogram

Någon som vet ett gratis program som kollar om man fått ny e-post utan att man behöver starta upp Outlook 2013? Det sk inte heller ta bort det från servern utan en kopia ska ligga kvar där.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Challe , under frågetecknet uppe till höger i outlook2013 kan du ställa frågan
Aktivera eller inaktivera skrivbordsaviseringar , eller bara avisering

den skall normalt vara aktiv..


i outlook365 finns inte denna möjlighet.

i win8.1 gör man så här
http://korta.nu/Zy1
Har hittat det nu men den aviserar bara när jag öppnar Outlook 2013, den aviserar inte när programmet är tängt för den söker ju inte kontinuerligt efter e-mail när programmet är stängt.
helt klart så måste ju ett program vara igång om det skall kunna fungera
det var ju fallet även med ett externt program..

du skall ha Outlook2013 igång och ändra
sända ta emot lite oftare än 30minuter som är satt till nu som standard
Annons
Då menar du att jag måste öppna Outlook 2013 och sedan minimera det och så måste det vara tills jag stänger min dator?
jo , ett program som du önskar vilja läsa av dina leverantörers inkorg måste gå i bakgrunden, det är inget nytt..

så varför slänga in ett nytt program, som du inte vet du kan lita på
och köras i bakgrunden genom att det autostartar och kanske loggar in med jämna intervaller

när du redan har den funktionen i outlook2013
Okej, men rätta mig om jag har fel nu, då måste jag varje gång jag starta min dator öppna Outlook 2013 och sedan minimera ner det och låta det vara öppet för att det ska fungera att avisera mig när jag får ett mail?
alternativet är att köra förfrågningarna i Outlook.com eller Gmail.com servrarna

du kan ha flera mailkonton i båda dem..

men har man outlook2013 så föredrar jag att ha styrningen på min dator.
jo du tänker rätt Challe
Tacj för hjälpen och då vet jag hur jag ska köra Outlook 2013 för att det ska funka.
lycka till nu

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem