Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Trafiksäkerhet

Trafiksäkerhet

http://www.vagmarken.com/wp-content/uploads/dubbdack.png

Tänk vad nya skyltar det dyker upp i ett kör!! Hade ingen aning att denna fanns!

PÅ tal om trafiksäkerhet! Dessa lysande reklamskyltar som dyker upp som svampar ur jorden. Dagtid är det väl inga problem om man ge fan i att titta på dom.

Men under mörker och regn så bländas dom och är en trafikfara anser jag!
Dom borde vara släkt under mörker!!

Vad sjätte bilist har dålig syn enligt ny forskning. Borde man införa synundersökning i samban med besiktning av bilen?
Antal svar på detta inlägg: 2
Thomas2 , en sådan där skylt hade min son in till kvarteret där han bodde i Göteborg. det gjorde att han flyttade från Göteborg, för inte tänkte han byta däck för att komma hem till bostaden, och jag fick lämna bilen flera km bort när man var på besök. fast de betalade för boendeparkering.

synundersökning kan du göra själv hos bilprovningen
och ser du dåligt borde man ju själv fixa nya glasögon med jämna mellanrum.

annars så håller jag med om att skyltarna reflekterar för mycket av strålkastarljuset till föraren och då blir det svårt i vissa lägen även för en med bra syn
Thomas, på Hornsgatan i Stockholm finns det...
Men det är det enda stället som jag uppmärksammat sådana skyltar...

, Jag har nya glasögon sedan två veckor sedan.

Vägmärken eller trafikskyltarna bländar också tycker jag... för att inte tala om orienteringsskyltarna och dom kan vara enormt stora, då måste man blända av till halvljus, annars blir det besvärligt...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem