Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Brand

Brand

Har ni era brandvarnare i bra skick,titta för guds skull över dom,o ni som bor i stockholms o göteborg,kolla 2ggr,o har ni inte brand försäkring,så skaffa det i dag !!
Antal svar på detta inlägg: 9
Vi har Sicuritas larm för både brand och inbrott, och en bra villa-försärkrig !
Att den fungerar fick jag bevis på när jag hällde vatten i en för het stekgryta !
men det blev bara att ringa upp och förklara att inget farligt hänt !!!
Vi hade också villalarm men slutade med det p.g.a. att detta hände. Min fru skulle till tandläkaren och jag skulle skjutsa henne men när vi slog på larmet gick det igång. Vi stängde av och slog på igen sedan körde jag henne till tandläkaren släppte av henne och körde hem igen. Startade upp datorn och kollade på internet då ca 90 minuter efter att larmet gått igång ringde det på dörren jag öppnade utanför stod en väktare som skulle kolla varför det larmats! Över 90 minuter efter att det larmats då kom väktaren!
Herre min je de hade ju kunnat rensa hela huset på den tiden så varför betala dyra pengar för ett skydd som inte existerade. Jag sade upp det och det funkar vi är nästan hemma alltid, har ingen bil längre så de kan inte spåra oss den vägen som de gör när man besöker Köpcentra i synnerhet om ett äldre par kommer då kollar de bilnumret får adressen och kontaktar kumpaner som rensar bostaden medans de äldre gör inköpen. Spelar ingen roll om larm finns de går in ändå de arbetar så snabbt så väktarna hinner inte med. Nu senast var det en villa där laptop och smycken försvann mitt på ljusa dagen trots villalarm.
mickel

Tack för den självklara upplysningen!!
Annons
Nu tängte jag mest om ungdomar som går på fest o har med sig bensin bomer,är det normalt?? på min tid hade man en kvarting hemmis o kondomer med sej !!
Seal att de inte var bråttom beror nog på att ni själva stängde av larmet snabbt
och sedan satte på det igen !
När brand larmet gick här kunde vi inte stänga av det, förrän vi ringt och sagt att det var fel,då stänger de av larmet, efter 2min kom grannen in då de även hunnit ringa honom innan vi hann ringa Sicuritas !
en inbrottstjuv skall väl inte kunna stänga av larmet själva !!!!!???
Vilket ni gjorde, och det var ett bevis på att det egenligen inte var
ett inbrott, men de kollades upp varför larmet gick !
En hemförsäkring är ett måste men tänk väldigt noga vilket bolag ni har!
Jag hade en hemförsäkring i Folksam och för 4 års sedan hade jag inbrott i mitt hem. Själv var jag på semester i Indien. Döm om min förvåning när Folksam vägrade att betala ut ersättning!! Dom menade att jag själv hade gjort det innan jag åkte!! Det tog 2 år men sen vann jag i tingsrätten. Så ett gott råd, ha inte en försäkring i Folksam för guds skull!!!!
pensionär det var så att när larmet gick så ringde de från larmcentralen till oss och när ingen svarade så skickade de ut en väktare
Men 90 minuter var på tok för lång tid, de höll de med om det också och förstod varför jag sa upp abonnemanget, de har visst ändrat rutinerna numera.
Brandlarm har jag så man vaknar om det skulle börja brinna man ju lugnare med brandvarnare.
Man kan ju glömma ett stearinljus man blir ju glömskare när man är äldre,
och värmeljus är ju livsfarliga. Rena brandbomberna såg nånstans nån som fått huset brandskadat p.g.a. värmeljus.
Bara en fråga Seal, ni stängde ju av larmet själva, och satte sedan på det igen !
Sådant ser ju de på larmtjänst också ! Har man inte så mycket i skallen att man
ser till att larmet som man själv sätter igång, rättar då till med larmtjänsten. det
är oförsvarligt egentligen att inte göra det, ni borde fått betala för utryckningen av väktaren !!! Ett larm skall inte en tjuv kunna stänga !
pensionär Nej det ser de inte. Har larmet gått så är det blockerat att det stängs av och sätts på igen. Det var ingen som sagt till oss att vi skulle ringa om larmet gick!
Däremot fick vi besked om att då larmet går ringer de upp för att kolla att vi svarar och ger rätt kodord men eftersom ingen ringde så antog vi ju att det var grönt att lämna bostaden Klart att vi dröjde med att starta upp larmet igen,
men inte ska det behöva ta 5 minuter innan nån ringer!
När vi testade larmet ca. en gång per månad enligt direktiv så ringde de alltid snabbt det tog bara 1 minut innan telefonen ringde.
De har själva erkänt att de gjort fel. Montören erkände att de hade problem med både larmkvitteringen och väktarutryckningen när han var här och plockade ner det. Men det har de rättat till idag säger de. Jag hoppas att så är fallet.
Vi fick i alla fall bekräftat att detta med väktarutryckning inte fungerade vi fick ju testat detta och gjorde bolaget en stor tjänst så betala utryckningen? Nej vi skulle haft betalt för att vi avslöjade brister i larmhanteringen!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem