Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Almedalsveckan

Almedalsveckan

Tycker att politikerna borde ta semester i stället för att snacka en massa dynga i den goda värmen, så kanske man orkar lysna på dem i höst.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag orkar inte lyssna,vilken årstid,det än är.Jag förstår inte
svängarna,som dom tar.Ingen har infriat sina löften,sen
Friggebo,lät oss bygga 10 kvm,till gräsklipparen.
Jag har heller aldrig förstått vitsen med Almedalsveckan, inte annat än att politikerna får en av skattebetalarna betald semestervecka på Gotland. Naturligtvis inkluderat med mat, dryck och traktamente för dom om några vill verkligen bli matade som fågelungar. Någon nytta gör dom defenitivt inte.
Putte Gunn: Jag tycker av dina inlägg på IS att du ska bli politiker för du verkar vilja komma åt deras förmåner som mat, dryck och traktamente etc. Satsa på det så behöver du inte spyda galla över dem här
Övriga inlägg vittnar om dålig inställning till politik och politiker.
Det är lätt att ha snabba uppfattningar utifrån massmedias rubriker etc.
Oftast skadar det inte med eftertanke!
Att ni inte förstår vitsen med Almedalsveckan eller andra politikerframträdanden är att ni eg. har det så bra och skiter i allting nästan. Bara retar er på det som går emot, bensinpriset, etc. Förstår ni inte problemet med koldioxidutsläppen? Tror ni inte att ni kommer att drabbas annat än ekonomiskt?
God Natt!
Annons
Birger Birger förmodligen är du nog en av dom där kommunalpolitikerna som får ellr tjänar ditt levebröd ur statskassan.
Om koldioxidusläppen vet vi nästna inget, men politiker tror och deras trotssatser blir till sanningar. Högt utbildade tekniker och ingenjörer efterlyser seriösa forskningsrapporter om just koldioxiden, men uppgifterna som finns är politiskt tillrättalagad så att forskarna skall få pengar till sina expriment. Det innebär att rapporterna inte blir sakligt objektiva utan man kommer fram till det politikerna vill höra och sen får man mera pengar.
Alltså, det som framkommit hittills är att det bara finns tre riktigt objektiva rapporter på just detta område. I en av rapporterna står att ozonskiktet har varierat över tid. Bilavgaserna påverar ozonlagret bara marginellt. Det har även dom forskare som går politikernas ärenden varit tvungna att hålla med om.
Nu vet jag vad du är, miljöpartist och dom har blivit dyra för meningheten i Sverige.
Du tycker förstås det är bra med höga bensinpriser, dyr el eftersom vi har lagt ner väl fungerande kraftverk. Runt om oss byggs det nu kärnkraftverk i rasande takt och Sverige lägger ner.
Tidningsrubriker kanske, men inte destomer sant.
Sen att politiker skall ha sommarkollo på Gotland det kan dom gärna ha bara dom tar hand om notan själva.
Putte Gunn: Jag är inte kommunalpolitiker och dessa får förresten inte levebrödet via statskassan. Det finns kommunalskatt för att driva kommunerna + skatteutjämningsbidrag.
Miljöpartist är jag inte även om jag förstår deras syn på oljeprodukters inverkan på miljön ochatt det ska kännas i plånboken att tanka - kanske ge en viss eftertänksamhet inte minst i 08-området där kommunikationerna är väl utbyggda. Har bott i detta helvete i drygt 10 år. Jag har nu 5 min till systemet, 2 min till lasarettet, 4 min till krogen. Jag har nära till allt men är om jag ska vara riktigt ärlig lat av mig och tar bilen alltför ofta.
Dyr el - beror på avregleringen. Den fria marknaden funkar ej.
Min slutsats om dig Putte Gunn kvarstår - bli politiker - du vet ju bäst i alla frågor! Men du törs nog inte, vill inte ta ansvar för beslut etc. Och jag förstår dig - politikerrollen är nog inte så lätt - det är lättare att stå vid sidan om och kritisera. Koldioxidutsläppen - forskar du i det? Eller tror du Vattenhöjningarna/översvämningarna som kommer i Skåne, Mälardalen etc. Öarna i Stilla havet. Vi har problem även i Lappland, vårfloden drabbar de som byggt för nära älvarna mer ofta nu än tidigare.
Vi bör nog tänka mer på miljön så våra barn/barnbarn får en bra framtid! Det är inte bara mp som bör ta detta ansvar. Tyvärr kommer det att kosta en del att ställa tillrätta våra boenden, våra industrier, våra fordon etc. Ska prova med E85-bränsle + bensin i min gamla bil. Se www.etanol.nu
Trevlig helg i alla fall på dig!
Jag har också bott i Stockholm ett antal år. Bodde i Hökarängen och arbetade i Kista och ibland i Upplands Väsby. Det var långa och krångliga resor och eftersom jag jobbade på byggen så fanns heller ingen kommunikation fram till arbetsplatsen. Jag tror att det är en illusion som byggts upp kring den förträffliga lokaltrafiken. Om du bor som jag gjorde hade du fått stiga upp klockan halv tre på morgonen för att komma i tid till jobbet.
Nej jag tror inte 08-området är betjänt av bensinprishöjningar. Människorna där kan också ha långa pendelavstånd dit kommunaltrafiken inte når!
För att återgå till ämnet...

Vad än politiker gör så får dom skit. Ofta förtjänar dom det, liksom många andra som inte är politiker gör. Men ibland får man tänka lite längre.

Vad hade ni sagt om dom inte hade haft några offentliga framträdanden? Om dom bara hade sittit på sina kontor och pratat med varandra. Och om det på sin höjd kom ut ett pressmeddelande skrivet av deras sekreterare några gånger om året som talade om vilka ändringar som kan väntas?

Vi ska vara glada att politikerna kommer ut och talar och träffar vanliga människor. Att dom framför och förklarar sina åsikter.
Kort och kärnfullt inlägg - det gillar vi !

Jag är böjd att hålla med både föregående talare och den person som skrev inlägget;

Gränsen mellan att vara tillgänglig och publikfriare i jakten på valboskap är flytande och svårdragen (snart är det val igen ) !!!

/ Angel
hm..å då är man bara valboskap..
hm ja kanske .. men vart går gränsen mellan reklam och tillgänglighet ? Svårt att skilja på för gemene man kanske..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem