Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Shit

Shit

Nu har man fått shit i datorn Chrome slutade fungera och jag fick installera det på nytt.
men när jag klickar på Chrome ikonen, kommer det opp en sida www.Dregol-web search. Vad f-n är det för något ? Kollade i kontrollpanelen och där finns inte skiten.
Vad göra?
Antal svar på detta inlägg: 10
Du får köra det vanliga, avinstalera chrome och alla dess undekataloger...
Osv...

Eller så är det enbart en pluggin osv

Kör malvarebyte anti malware
Har avinstallerat Chrome och installerade det på nytt, men det kom med ett tillägg
PC Speed Maximizer, som jag fick radera. Använder nu Internet Explorer, tillsvidare ser det bra ut.

Man blir förvirrad av den stora mängden av antivirus program, tror att största delen är skit. Vilka gratis program kan rekommenderas?
Ladda ner till datorn:

http://www.techsupportall.com/adware-removal-tool/

tryck på "Scan and Repair"

Den kommer att ta bort den förmodligen men du får mata in dina startsidor på nytt i dina webbläsare för den återställer till original startsidor.
Annons
Det hjälpte inte ! Klickar på Crome ikonen och www.dregol. com kommer opp som
webbsida. Tror att det har att göra med Yaahoo.. Har försökt återställa Chrome som webbläsare, men det händer ingenting.
sidan(länken) finns tydligen redan placerad i registret , om du inte kan avinstallera och radera chrome katalogen och innehållet för chrome i din användarkatalog

om det var genom chrome du fick det, annars så kan det ha kommit in på flera olika sätt som du själv nämner

vi kan bara spekulera , det är du som vet vad du gjorde innan du fick det..
Du kan antingen ladda ner Remuval tools

http://keonesoftware.com/guides/dregol/

men jag skulle föreslå att bläddra ner på sidan till: Uninstall Dregol through Control Panel och göra steg för steg som dem beskriver

Problemet löst ! Tack vare Avasti fick jag bort Dregol och Yahoo. Enligt Avasti är
Yahoo en dålig webbläsare.
Fattar jag dig rätt så har du haft Yahoo´s egna webbläsare installerad också ??
Summan av kardemumman, jag var helt ovetande hur Yahoo kommit insmygande
i datorn, Nånstans har jag nog klickat fel.
Ja det är ju lätt att göra..
Lycka till nu

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem