Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Adobe flash player

Adobe flash player

Hej. Jag har ett problem med IE11. Efter installation av BankId ver 7 har det blivit lite knas. Dom sidor som vill köra flsh player (bl.a. IS) får jag ett meddelande om att sidan vill köra flash player. Det finns en listbox med alternativen Tillåt/Tillåt på alla platser. Det spelar ingen roll vad jag klickar på, medelandet kommer omedelbart upp igen. Om jag försöker installera flash player får jag meddelande att den är en del av IE11. Om jag kör Crome funkar det. Är det någon som vet något om detta. Samtidigt försvann Silverlight. När jag skulle installera den kom medelande om att den senaste versionen redan fanns. Tog bort och installerade om så nu funkar i alla fall det.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

som jag skrev innan , din dator mår inte väl. BoboSlacke

fungerar det som det ska fungerar det även i IE.
Jag får problem med att ladda hem bankid i Chrome men funkar jättebra i IE. Chrome kör ju med https o hänglås vilket jag inte förstår hur jag ska ändra, IE kör ju med http
så där funkar det bättre.


Göcke.
Naturligtvis har jag något problem i datorn. Men det är konstigt att allt har fungerat kanonbra innan jag installerade BankID vers 7. mitt problem är inte BankID i sig då jag kommer in i banken och kan fixa allt som behövs där både i IE och Crome. problemet är att i IE får jag ett meddelande om att jag måste godkänna Flash men det biter inte utan meddelandet kom upp igen. Har nu klickat i Aktivera utökat kernelläge och då försvann det. Det var ett tips från Microsoft. Ska nu se vad göra åt Silverlight.
Annons
Backat tillbaka igen, så jag har bankid vers 6, så att allt utom bankid fungerar som det ska. Installerade mobilt BankID och allt är frid och fröjd. Nu får jag använda det mobila, som var en verklig överraskning i användarvänlighet.
Snart kommer ju Win10 och då hoppas jag att datorn blir som ny!!!
En liten fråga bara. Bör jag avinstallera bankid, dvs vers 6?
med win10 så skall du ha den senaste versionen av Bankid installerad , det säger alla banker och även BankID
Man kan ju göra som jag gör nu, köra mobilt bankid. Vid installationen av den hände inget med adoble flash player eller något annat knas. Om jag vill återgå till bankid efter installationen av win10 ska väl inte det möta något hinder eftersom jag då installerar den senaste versionen.
än en gång BoboSlacke , du har ett problem som du inte har löst i din dator

vad som kommer att hända när du har uppgraderat till win10
vet vi inte ännu..
mer än att du måste installera det nyaste i BankID enligt BankIDs förslag.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem