Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 NVIDIA

Windows 10 NVIDIA

Microsoft säger: Den här datorn kan inte köra Windows 10.
Om din dator.
Det här är orsaken till att det inte går att installera Windows 10 på den här datorn.
NVIDIA GeForce 7600 GT.
Skärmtillverkaren har inte gjort bildskärmen kompatibel med Windows 10. Kontakta tillverkaren för support.

NVIDIA GeForce 7600 GT är mitt grafikkort. Min skärm ar en Acer V203H.
Vad är hönan och vad är ägget? grafikkortet eller skärmen?

Hur kommer jag vidare?
Tacksam för hjälp

/Orvar

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Köp en ny skärm.
Jag köpte en ny 23 tums touchskärm från Philips och de blev en helt ny upplevelse.
Anton! Jag vet fortfarande inte om det är grafikkortet eller skärmen som är problemet.
knappast skärmen om du kör den i vga läge

vad är det för dator (märkesdator eller hemma bygge)
och har du inte fått uppgraderingar i dit os ännu för drivrutiner till grafikkortet

kolla även hos NVIDIA på GeForce 7600 GT

http://korta.nu/dj8

7600 nämns inte i den listan ännu
Annons
Det är lite märkligt. På min frus gamla dator från 2006 (HP pavillion d4360.se) och som är en XP dator och egentligen inte kompatibel med Win 7 (fast det gick att installera och har kört i flera år), så fick jag utan problem in win 10, MEN. Grafikkortets drivrutin finns inte och det körs någon Microsoft basdrivrutin. Nu minns jag inte vad det var för grafikkort mer än att det var ATI. Det funkar rätt ok med nuvarande drivrutin men texten är lite luddig ibland.
körde du en uppgradering , så kan de fixar som rullades ut ha gjort att det fungerar hjälpligt. Har datorn intels gpu så kan den gå på den grund drivrutinen.

och kör man uppgraderingen från hjälpverktyget kan den rulla på med bas drivrutiner .

men säker kan man aldrig vara
Jag har NVIDIA geforce 620 GT och det funkar med Windows 10 utan problem och den är nog äldre än ditt. Om man går in på http://www.geforce.co.uk/geforce-experience och väljer drivrutiner så kan man ladda ner ett program som heter Experience det kollar vilken sorts grafikkort / moderkort man har och om man har senaste drivrutinen.
Vet inte om det löser problemet men när jag hade uppgraderat till Windows 10 så hade jag inget installerat grafikkort????

Har ett NVIDIA GeForce GT 730 installerat så man blev ju lite förbryllad men jag började felsöka och öppnade Enhetshanteraren från kontrollpanelen och där så klickade jag på bildskärmskort och därefter så högerklickade jag och valde "sök efter maskinvaruförändringar".

Efter detta så gjorde jag en omstart och se på den, där var mitt grafikkort med 2014 års drivrutin.
Ett förtydligande:
Jag kan inte installera Windows 10. Microsoft släpper inte till och förklaringen är följande.

Microsoft säger: Den här datorn kan inte köra Windows 10.
Om din dator.
Det här är orsaken till att det inte går att installera Windows 10 på den här datorn.
NVIDIA GeForce 7600 GT.
Skärmtillverkaren har inte gjort bildskärmen kompatibel med Windows 10. Kontakta tillverkaren för support.

NVIDIA GeForce 7600 GT är mitt grafikkort. Min skärm ar en Acer V203H.
Vad är hönan och vad är ägget? grafikkortet eller skärmen?

Hur kommer jag vidare?
Tacksam för hjälp
Men det verkar konstigt om skärmen skulle stoppa Windows 10 då är det grafikkortet för windows måste ju gå via grafikkortet till skärmen och hur kan ett företag göra en skärm som inte är kompatibel till ett program som de antagligen inte visste att det skulle komma?

Flera vart ju överraskade att det blev en win 10 och inte win 9.
NVIDIA GeForce 7600 GT Drivers Download

Description: NVIDIA GeForce 7600 GT Driver Installer
File Version: 8.5
File Size: 2.33M
Supported OS: Windows 10, Windows 8.1, Windows 7, Windows Vista, Windows XP

http://www.driverscape.com/download/nvidia-geforce-7600-gt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem