Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Plusgiro

Plusgiro

Hej ! Har Ni andra här eplusgirokonto hos Nordea ? Har fått brev från Nordea att dom
avslutar eplusgirot från sitt sortement. Skickade svarskuvertet tillbaka och anhöll om ett nytt 11-siffrigt konto. Nu har dom stängt av mitt gamla konto, före jag får mitt nya konto aktiverat. Jag kommer att göra förluster!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Nordea sköter dåligt ombytet med nytt konto, har fått det nya kontonumret, men väntar fortfarande på inloggningskort och pin-kod. Det har nu gått två veckor, sen jag
fick den nya kortläsaren. Nordea svarar inte ens på e-post mejl.
RolleBe: Ta med nödvändiga uppgifter och besök personligen ett Nordea bankkontor. De kommer att hjälp dig tillrätta. Alla banker är måna om sina kunder så det är inga problem från bankens sida.
Va, måste jag komma från Finland till Stockholm och sköta om mina bankaffärer?
Annons
RolleBe, jag tror Nilho menade om du kunde gå till ett Nordea-kontor i Finland och se om de kan hjälpa dig. Men det kanske de inte kan - men det skadar inte att försöka.
adressen dit är: Piispankatu 320,6100 PORVOO/Borgå. Tel. 0200 3000
RolleBe: Jag förutsatte att Nordea skulle ha ett väl utbyggt kontorsnät även i Finnland!

Nordea är nordens största bank. Den är noterad på börsen i Helsingfors. Bankens största ägare är det finska försäkringsbolaget Sampo Plc. Ordföraren i banken är Björn Wahlroos (Finnland).

Jag utgick i från att banken även har kontor i Finnland. Rätta mig gärna om jag har fel.
Nordea i Finland hette tidigare Föreningsbanken i Finland . Inte kan dom här i Finland ge mig ett inloggningskort och pin kod som gäller i Sverige. Man får bara vänta och se.
Nog känner jag till Björn Wahlroos, han flyttade till Sverige som skattesmitare.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem