Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Installation

Installation

Jag har fått en gammal dator och formaterade den från Windows 7 och nu kan jag inte installera om den utan får följande felmeddelande när installationen ska börja,

Tryck ner valfri tangent om du vill starta med CD- eller DVD-skivan.

An operating system wasn´t found. Try disconnecting any drives that dont´t contain an operating system.

Press Ctrl+Alt+Del to restart

Jag har försökt med det mesta snart men ingenting fungerar, det sitter 3 diskar i datorn varav den som OS låg på innan är en SSD disk, jag har även kopplat bort den disken och försökt att installera på en annan disk med samma resultat.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

smart , formatera en hårddisk med opperativsystemet
vad var det bra för..??
Men Göcke!!!! Har du aldrig formaterat en hårddisk med ett OS på? Det är väl så man gör om man vill ha nytt och fräscht!

Jag vill bara veta hur jag går vidare så jag kan installera om windows 7 på disken igen.
Eller kan jag använda någon av de två andra hårddiskarna att installera OS på och hur går jag tillväga då?
Annons
starta datorn från cdn med ditt OS, borde ju vara det enklaste..
om du har en cd

har du inte det??
är det en märkesdator ??
Det är ingen märkesdator, jag har startat med Windows 7 skivan i och det är då jag får det felmeddelande som jag skrev i första inlägget.
på mig låter det som din cdskiva inte är bootbar (som du säger ska ha windows7 installationsmediet på)
Det är den.
då borde du komma till en fråga om språk osv när den har lästs in.
Jag kommer bara till det felmeddelanden som jag skrev i mitt första inlägg.
Har du mer än en CD-spelare i datorn?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem