Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Word 2010. Standardinställning figu

Word 2010. Standardinställning figu

I Word 2010 menyn Figurer har alla figurer blå fyllning eller blå färg på linjerna. Kan man ändra någon inställning så att standardfärgen blir svart?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Inte tusan gick det, fast jag gjorde ett nytt tema och sparade. Det blev blått likt förb....

ltb. vad svarade man ang office 2013?
Har du bytt färgerna ???
Kanske har jag kommit en bit på väg. Om man i Word väljer fliken Sidlayout så finns det Teman längst till vänster. Om man där väljer Färger så kan man skapa nya temafärger. Då får man upp ett antal Text/bakgrund och Dekorfärg. Jag ville kunna rita rektanglar med vit bakgrund och svart linje så jag valde vitt vid alla dessa Text/bakgrund och Dekorfärg. När jag nu ritar rektanglar under Infoga / Figurer så får dessa vit bakgrund i stället för blå som standardinställningen ger och linjen blir grå. Hur jag ska kunna få linjen svart i temat vet jag inte. Puh!
Annons
PerAsk. Det verkar som Word 2013 inte ser likadant ut som Word 2010 så det gav mig ingen hjälp.
i office 2013/2016 ligger färgkompositionen i design flikarna m färg och teman
i office 2010 ligger de som jag sa under sidlayout , teman
och så är det i de äldre om jag inte mins fel..
Jo jag bytte färger på linjer och valde utan fyllning och så sparade jag. Men när jag öppnade ett nytt dok och valde tema så blev det likadant ändå.
Jag använder 2010
du måste skapa ett eget färgschema och spara det
när du då ritar så får du den installationen med färgtema du valt och det följer med dokumentet

startar du ett nytt dokument så startar du ett nytt normal doc och det har som standard
office färgerna , och då får du välja ditt eget komponerade färgschema
rita och spara ... osv
lycka till

kommer ni ihåg att vi hade en tråd om mallar i word, jag har en mall som även färgtemat enbart använder svart+vitt i lämplig kombination , sparar man ned det som mall2 , och öppnar det så är allt klart som man vill ha det

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem