Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Recovery

Recovery

Det lyser rött...

0% ledigt...

Säkerhetskopieringen slutfördes inte.

Vad kan jag göra åt detta?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad lyser rött eller rättare sagt vart försöker du säkerhetskopiera. Du har väl valt någon enhet?
Jag har inte valt ngn enhet eftersom jag får till svar att, "Säkerhetskopieringen slutfördes inte".

Då går jag in på "dator" och ser att recovery är helrött med texten: 4.22 MB är ledigt av 7.35 GB

Jag har provat olika sätt och för tillfället står det: 150 MB ledigt av 7.35 GB och lika rött.

Så något har man lyckats med...



Det går alltså i nuläget inte att säkerhetskopiera.

Jag kör nu Revo Unistaller med begreppet: Webbläsarrensning/MS Offis-rensning.

Det innebär enligt text: Sätt en bock i rutan framför den/de disk(ar) du vill radera spåren av ditt arbete ifrån.

Det här verktyget påverkar endast redan borttagna data.
Vilket OS använder du.
Är det första gången du försöker säkerhetskopiera och är det Windows eget säkerhetskopieringssystem du försöker använda.

Recovery är inte en enhet som du kan spara på, utan innehåller ominstallationsfiler för windows om du skulle behöva återinstallera datorn.

Såvitt jag vet så måste du ha en extern eller annan hårddisk i datorn. Eller ett usb minne som du har stoppat i och då ska du kunna välja enhet att säkerhetskopiera till.
Annons
recoverydisken är vald som backup disk , det är totalt fel och den diskpartitionen är nu helt full.
PerAsk har rätt
PerAsk.
Jag har inte säkerhetskopierat medvetet, utan recovery har bara blivit fullt, varför vet jag inte.

Och var säkerhetskopieringen kommer in i bilden har jag heller ingen aning om.

Kan bara konstatera texten: "Säkerhetskopieringen slutfördes inte".

Det är väl som du menar, Windows eget säkerhetskopieringssystem.

Det är först nu i dagarna som nämnd text står att läsa.

Jag har Windows Home Premium 32-bitars.

Jag kan, som ni förstår inte alls mycket om min dator, jag kör så länge det går, tills problem dyker upp, så hittills har jag lyckats att hålla igång datorn.

LassesS60 , är det w7 eller w8.1 du har som os så kan vi nog slussa dig rätt och stänga av säkerhetssparandet åt dig..
w7 tror jag det är, var ser man det?
högerklicka på den här datorn och välj egenskaper
jag tror att PerAsk har råkat ut för detta någon gång..
Tror, jag vet nu att jag har W7...
under
kontrollpanelen / säkerhetskopiering och återställning
har du troligen aktiverat säkerhetskopiering

ni andra som har w7 kanske kan fylla i

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem