Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Appar i Windows 10

Appar i Windows 10

Kan någon förklara varför Windows 10 startar upp appar av sig själv.
Varje gång jag väcker datorn ur viloläge har ett antal appar startats upp av sig själv, dessutom när man öppnar "översikten" visas alla aktiva appar 2 ggr.
Detta innebär att datorn blir fruktansvärt seg och varnar för lite ledigt minne.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

låter som du dubbelklickar på appar när du startar dem så du får av någon anledning flera starter , syna ditt handhavande eller kolla i autostartande program (appar ikoner är bara genvägar till program)
Problemet är JAG inte startat dessa appar. Om de nu autostartar, varför visas 2 ex. av varje app? Antar att du vet vad jag menar med "översikten", det man får fram via tangenten med 3 överlappande fönster.
När jag väljer en av apparna och avslutar den försvinner båda från översikten.
jo jag vet vad du menar , men vad/vilken app är det du menar
Annons
Dessutom, efter att ha stängt dessa dubbla appar och lämnat datorn så den gått i dvala, när jag väcker datorn igen så hoppsan en massa dubbla appar igen.
Bl.a. Groove, Store, Inställningar, Foto, Film & TV är de som startat av sig själv.
låter intressant, har du flera skrivbord igång ??

har testat på tre datorer nu och inga startar dessa som du nämner
Eeh, flera skrivbord? Vad är det? Hur kontrollerar man det?
Kan man bifoga skärmdumpar här på forumet?
I så fall kan jag visa hur en "översikt" kan se ut.
Kom på en detalj till, en av varje aktiv app verkar vara en "dummy", när jag väljer den kommer jag tillbaka till föregående val.
nej vi kan inte spara bilder längre på bildarkivet utan får lösa det på andra vägar i molnet
fler skrivbord kan man skapa via översikt nere till höger (+) teknet

däremot så har du kanske genvägar på aktivitetsfältet som startar de ser man också i översikts fönstret
Ok, får kolla upp det. Har inte tillgång till hem-pc'n förrän torsdag. Tack för alla tips och hjälpen. Hade varit trevligt om Microsofts forum varit lika alerta som dig Göcke.
ditt problem är nog ganska enkelt om man kan se vad som händer.
du får återkomma när du sitter vid PCn

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem