Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Stoppa terroristerna

Stoppa terroristerna

Hur sksa man som vanlig människa kunna hjälpa till eller kunna påverka att terrorister utrotas???.... kan inte hjälpa att komma med denna fråga för jag e så SATANS sne på dessa terror dåd vi ska behöva uppleva via media som påvekar en så satans.
sitter å blir så arg.... kom en tanke som jag inte hafft innan men som jagmer och mer har förståt kommer påverka forsatta livets åsikter om muslimer UTROTA dessa satans sjuklingar!!!!!!

jag behöver svar å hjälp,vägledning och framför allt förståelse för deras terror dåd som har och som kommer!!!!
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hej!

Sorry..(hjärnsläpp)

Det var ju romarna innan osmanska riket..

Men innan dess då?

Tjaba!

Hittade denna info..och om jag tolkat saker rätt är palestina och israel samma land från början..eller..???

Kanaan, namn i Gamla testamentet på landet väster om floden Jordan, senare känt som Palestina. För israeliterna var Kanaan "det förlovade landet", det som Gud lovade dem på Abrahams tid och dit de vandrade i fyrtio år under uttåget ur Egypten efter fångenskapen där.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Kanaan

snälla... tack för era snabba svar men det låter som villken jävla tv debatt som helst, snacka massa historia om vem eller vad felet ligger hur det starta.. snälla
det e nu å det som hännder som gäller tala istället vad ni känner inte som en skitig feg politiker.......

Jo Angel: jag menar att ALLA muslimer efter detta ska väck eller ta ställning till vad dom står för det e i deras namn å tro som dessa attentad sker i å vi VANLIGA människor som blir drabbade...
Annons
Ja, när FN 1948 erkände staten Israel så var det just Palestina som delades upp i den arabiska staten Jordanien och det judiska Israel. Men detta accepterades inte av de omgivande arabstaterna, vilka ville behålla Palestina som en stat för både judar och araber. Detta ligger till grund för de strider som förekommit i området.
Men många judar anser att judarna har historisk rätt till dessa områden (den så kallade sionismen).
Hej!

Jo..men om man tar bort skälen till bråk så försvinner motsättningarna förhoppningsvis också..på sikt.

Det har hållit på i 2000 år och kan fortsätta i 2000 år till om inte man löser grunden till det hela.

Våld föder våld och bråk föder bråk..

Om man inte diskuterar som vanliga bemedlade människor så löser det sig aldrig då ingen sida kommer att ge sig någonsin..

Winston Churchill sa: Peace in our time!
Angel:

Hela mitt inlägg bemöter Bubbens frågor om Palestina, dina inlägg däremot, där du redogör för diverse terroraktioner har väldigt lite med någons frågeställningar att göra. Dessutom innehåller de rena faktafel.

Du borde läsa lite historia innan du klagar på mina inlägg, Lawrence of Arabia är i första hand en bok, men även en bra film.
T.E. Lawrence spelade som sagt en nyckelroll under arabvärldens uppror mot det ottomanska riket och jag ser inget fel med att se filmen eller läsa boken, naturligtvis är den dramatiserad men sanningshalten är relativt sett hög.

Japp,
..men som sagt..ett tips:

- Läs dagstidningarna !

Som det är nu finns masor av bra info om terrorismens mekanismer och arbetet för att förebygga terrorism..
En bonus med kunskap är att det får en att känna sig lite tryggare också
Angel:

Haha .. du tar verkligen internet på otroligt stort allvar.

Du får väll tro vad du vill lilla gumman, jag sänder dig här en liten tanke och en bild.

http://carcino.gen.nz/images/image.phpi/463c5922/arguing.jpg&cb=111
5204527

Försök njuta lite av värmen nu min lilla sommarkalv.
fidde,
jag har varit borta över helgen och när jag nu tittar på de inlägg som gjorts i modern tid på denna tråd verkar det som om man något avlägsnat sig från ämnet...
Jag orkar inte gå igenom alla sidor av inlägg/invektiv så jag kommenterar din fråga direkt:
Din reaktion är förståelig. Många moskéer angrips nu i England och på andra håll. Människor riktar sin vrede mot muslimer eftersom terroristerna med största sannolikhet är muslimer, om än extremt fanatiska sådana.
Men tänk då på att det terrordåd som drabbat London också drabbar muslimer. Det vimlar av muslimer i London. I tunnelbanan var med säkerhet många muslimer drabbade. Nästan alla muslimer tar avstånd från dessa dåd.
Flera av mina allra närmaste vänner av muslimer. De skulle aldrig kröka ett hår på någons huvud.
och KOM IHÅG: Ett av målen från dessa perversa terroristfanatiker är att provocera oss till attacker mot muslimer så att dessa tvingas bort från att integreras i våra samhällen.
Gå inte i fällan.
Det är också viktigt att muslimer blir ännu tydligare i sitt avståndstagande mot terroristerna. Flera starka uttalanden har gjorts men det behövs en stark internationell muslimsk konfrontation mot dem som begår brott i Islams namn.


Hej!

Ramon:

Vad menas med Jihad och hur funkar det?

Vilka är det som är "otrogna" och vad menas med detta då det är samma gud..

Sen undrar jag om palestinier är muslimer eller hur ligger det till egentligen med saker och ting..?

Och varför gör bägge sidor anspråk på samma land som Gud givit till bägge..???

Jag fattar inte...!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem