Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Försvunnen katalog

Försvunnen katalog

I måndags hjälpte jag en person att tanka över bilder från en gammal mobiltelefon till hennes surfplatta. Bilderna mellanlagrade jag i en katalog på skrivbordet på datorn.
När vi var klara så kopplade jag loss kabeln och samtidigt så försvann katalogen.
Det visar sig dock att den fortfarande ligger på skrivbordet när jag använder utforskaren, men när jag tittar på skrivbordet så är den inte där. Allt innehåll finns kvar. När jag kollar på egenskaper så är den inte dold eller något sådant.
Jag kunde nyss göra en kopia via utforskaren och klistra in på skrivbordet.
Jag har råkat ut för detta en gång tidigare. Då kopierade jag bara bilder från min egen dator till en katalog på skrivbordet. Då var det min stationära och nu är det den bärbara.
Båda kör Win10
Antal svar på detta inlägg: 3
Testade nu att ta bort katalogen och sedan in i Papperskorgen och återställa den och då dök den upp på skrivbordet igen.
Märkligt
Den kan ha hamnat så att den inte syntes, har varit med om det ett par gånger. Man kan då höger klicka på skärmen och välja Visa > Ordna ikoner automatiskt så radas ikonerna upp på skärmen.
mjaaa. Men då skulle den ju behövt hamna utanför skrivbordet. Ska tänka på det om det inträffar igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem