Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenord

Lösenord

År 2016 finns det fortfarande inte något idiotsäkert sätt att förvara sina lösenord.

Det är ju helt otroligt!!! Last Pass och vad alla nu heter,det finns ju till och med app med last pass. Men hur säkert är det tro ni? Ha ha inte då!! Att hålla alla i huvudet är ju nonsens för oss gamlingar, det blir att skriva ned det på en lapp och låsa in det i kassaskåpet men hur roligt är det och springa och leta upp nyckeln varje gång!

Dessutom är inte ens det säkert. Fan,det är dags att skapa något idiotsäkert och det nu!
Antal svar på detta inlägg: 9
Finger eller ögonkod fungerar på min windows10phone
Funkar det i w10 på datorn med? Nä så långt har dom inte kommit trots att dom haft tid på sig.
Flera HP- modeller och bl.a min Lenovo Thinkpad har fingeravläsare. Men har aldrig brytt mig att pröva den. Kör med öppet visir så att säga.
Annons
Att logga in på sin stat. dator med w10.Den koden kan man ju ha i huvudet. Men alla andra!!! Jävla koder!!
Ett sätt skulle ju kunna vara att lösenorden ändrades ex. en gång i timmen. Men hur ska jag som användare få reda på det ???
När det kommer till 4 siffriga pinkoder som jag använder på diverse kort så har jag ett system där jag kodar pinkoden i 2 steg och får nya koder. Dessa skriver jag upp på en lapp och har i plånboken.

När det gäller BankID och Mob BankID så har jag lärt mig dom och har ej uppskrivet.

När det gäller inlogg på dator, läsplatta, soc medier, köpsiter, o exvis IS alltså sidor som inte har med min ekonomi att göra så har jag samma överallt en 8 tecken lång kod som jag lärt mig. Är inte spec rädd för att nån ska komma över den.

RFID-chip kanske blir vanligt som inloggningsmetod snart? (Det har redan börjat införas på företag.)
Samma här pedhan ! Jag har ett 9 teckens lösenord överallt,
förutom när det gäller min ekonomi. Där har jag ett lösen som
jag kommer ihåg med en speciell anknytning !
Jag har 15 tecken långt lösenord (olika) överallt vissa kommer jag ihåg konstigt nog. Jag genererar minna lösenord på www.safepasswd.com

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem