Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

HTC och Gmail

HTC och Gmail

Jag har en HTC Sensation Z710e och använder Gmail på den för att ha koll på min e-post när jag inte har pc'n till hands.

Jag har ställt in den på att bara hämta e-posten manuellt men likväl hämtar den i smyg så jag måste rensa en massa e-post i mobilen iaf.
Jag brukar logga in på mitt Gmail konto några ggr i veckan och rensa det som hämtats från mitt "rätta" e-post konto som alltså inte är Gmail.

Är lite irriterande att behöva rensa redan läst och raderad post i mobilen så jag undrar om det går att åtgärda på något såt som jag inte har hittat?

Gmail i mobilen är inställd på att hämta manuellt dygnet runt 7 dgr i veckan.
Antal svar på detta inlägg: 6
Kolla upp vad som skall hända när du raderar i mobilen, någon typ an synkning måste du ha..
Det är ok, får inte samma e-post igen.
Problemet är att telefonen hämtar e-post utan min vetskap så jag får den i telefonen även om jag läst den på datorn redan i windows live mail.
Telefonen ska bara hämta e-posten när jag vill och uppdaterar g-mailen i telefonen, sen att jag får gå in på Gmail kontot och rensa för att slippa få en massa onödig e-post i telefonen det kan jag köpa.
allt du berättar måste ligga i telefonen och den mailklient du använder där
hittar du inga inställningar där så finns de inte i den mailklienten
Annons
Jag har i inställningar för gmail kontot i telefonen angett att eposten ska hämtas manuellt vare sig det är "peaktime" eller ej men likväl hämtas eposten automatisk dock inte hela tiden utan mer lite då och då.
Kanske en bugg i gmail appen för telefonen....
en tanke slår mig,
om du rensar mail i datorn , försvinner de mailen på mobilen då?
och i gmail via webben
På datorn spelar det ingen roll men loggar jag in på Gmail via datorn och rensar inkorgen där så försvinner de i mobilen vid nästa synkning.
så det funkar som det ska men jag vill inte att mobilen ska tanka ner mailen utan min tillåtelse så jag slipper rensa i onödan.
Har försökt hitta någon funktion på Gmail som styr hämtning från andra konton till gmail men det verkar inte finnas någon sådan, skulle underlätta om man kunde få gmail att bara hämta vid vissa tider och inte i helger t.ex.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem