Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Sökväg till EDGE

Sökväg till EDGE

Hej!
Har ett tangentbord med snabbknappar för mail, utforskaren, mediaspelare, internet o.s.v.
Problemet är att jag inte hittar sökvägen till EDGE som jag behöver för att konfigurera den snabbknappen.
Någon som har något bra tips?
Antal svar på detta inlägg: 10
om du har edge på aktivitetsfältet
trycker du (tangenten windows) +siffran som edge har i aktivitetsfältet

samma kan du gör med alla som ligger i aktivitetsfältet.
detta är en kvarleva från win8
Ok, tack för hjälpen. Skall kolla så fort jag får tillfälle.
Sökvägen till Edge är %windir%\explorer.exe shell:Appsfolder\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe!MicrosoftEdge

Windows/
utforskaren, men var tusan ligger Shell:Appsfolder om man vill manuellt bläddra sig dit
Annons
PerAsk , vi har nu hamnat i windows10 appfolder världen och historieskrivningen där är inte klar ännu.
När det strular nu för tiden är det just behörighetsproblem till just dessa foldrar och databaser , och resultaten är inte givna ännu.

och därför är tredjepartsprogram livsfarliga innan de själva vet hur de skall behandla dessa kataloger.
Menar du att den ligger dold någonstans??? Dvs. att Appsfolder inte går att visa?

Det gick ju lätt att göra en genväg dit med ovanstående sökväg, men så tänkte jag att jag skulle bläddra mig fram själv och då kom jag inte dit.
ja den ligger dold i din profilkatalog för apparna, men går att komma dit som du gjorde , men då kan du ändå inte bläddra i underkatalogerna.
ska du se dem måste du ändra om till att visa dolda filer , något jag inte rekommenderar noviser att göra..
Nej men så novis är jag inte och jag valde att visa dolda filer men jag lyckas inte eller orkar inte leta längre idag
nej det menade jag inte PerAsk
Tack för hjälpen alla, speciellt PerAsk som bidrog med sökvägen
"shell:Appsfolder\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe
!MicrosoftEdge" till EDGE.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem