Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Chrome

Chrome

Klickar på chrome på skrivbordet, inget händer.

Har installerat om 3 ggr
Startatom

I kontrollpanelen så är chrome installerat men visar 0 MB

???
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

låter som en korrupt installation , och att den inte rensar den information som den borde..
Har laddat in från google.se.

Korrupt? vad menar du?
ja vad menar jag, ?? jag vet ju inte mer än vad du skrivit
inte ens vilket OS du kör i osv.

har du installerat 3ggr och det inte fungerar , borde du ta dig en tankeställare

jag testar gärna , men då vill jag ha mer kött på benen.
Annons
W 10 IExplorer11

Har provat med edge, firefox vid nedladdning av chrome.

Klickar jag på symbolen på min startsida så snurrar chrome till lite grann men öppnas inte
https://www.google.se/chrome/browser/desktop/index.html

ladda hem den på skrivbordet och sedan efter kontrollen från virusprogramet så dubbelklickade jag på ikonen och den installerades

är det så du gör

glöm inte att avmarkera att den skall vara standardläsare bara ( den bör inte vara standardläsare )
Jag skulle köra Ccleaner och göra en registerstädning och sedan prova igen, men Göcke är ju inte så förtjust i den metoden.
Sedan så känns det som att hela din installation är galen eftersom du har haft så mycket problem
jag skulle fråga , vad installerade chrome först
fungerade det då och varför fungerar inte en ren chrome installation ovan på det

där ligger pudelns kärna
jag tänker inte springa händelserna i förväg ,
men en hund är begraven i det hela
och chrome själva borde tillhandahålla verktyg som tar bort sitt eget
Har provat att ladda hem den från skrivbordet, och den ikonen chrome svarar ens vid knapptryck.

Har också använt den länken du hänvisade till. Laddar fint, har ca 5 mb adsl trådlöst, nedladdningen tar ca 20 sekunder, laddar först ca 20% och sedan vips resten innan man hinner blinka.

Men som nämnt, i kontrollpanelen program visas 0 MB på Chrome.

Hade inte saknat chrome om det inte varit för att enligt TV5 support skall man ha
chrome för att kunna se detta.

Knapparna på Dplay svarar inte vid tryckning på "se senaste avsnittet.

masken , jag är förbryllad , för filen som du skall ladda hem från sidan jag nämnde är en körbar fil , sparade du den i nedladdningar eller på skrivbordet, borde du kunna starta om datorn och klicka på filen som sedan skall installera chrome , men innan det får du upp en meny som du skall svara på och godkänna osv

har du klickat på dessa fler gånger har den ju gott i spinn det är klart

starta om datorn och leta reda på filen du sparade, den skall heta chromesetup exe
Nu, kan jag öppna chrome från skrivbordet och dplay fungerar. Men- om jag har upp Internetstartsidan och öppnar ny flik och skriver in dpöay.se så kommer kanal 5´s första sida upp, men inget händer om jag trycker "se avsnittet" Märkligt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem