Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Automatisk fras

Automatisk fras

Jag söker ett litet program där jag kan skriva in en fras, t ex min mailadress, som jag sedan kan frambringa med en kort kod som kan vara t ex de tre första tecknen (kanske en F-tangent) eller något annat enkelt. Jag är trött på att så ofta behöva skriva in min mailadress eller mitt telefonnr.
Enkelt och helst på svenska när jag ändå kan önska.
Tackar!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Vad är det för fraser du vill få med? Såg att du skrev tidigare mailadress och telefonnr, men måste fråga skriver du detta i vanligt brev eller mail?

För din mail adress behöver du ju inte skicka i ditt mail för det får dom ju ändå, för om jag skickar mail till någon så står det från: blabla@yahoo.se och då räcker mvh. namn och telenr.

Adressen hem ja visst om man förväntar sig att svaret ska skickas med snigelpost hem annars onödigt. Ska bli spännande att få veta vad för slags frastexter du vill spara.

Jag jobbar inom äldrevården och vi har dokumentationsprogram med fras texter för att underlätta men ingen använder dessa de ser ut som t.ex:

Idag.......gick.............................ut tillsammans med anhörig.

Där ska vi fylla i datum och namn är det liknande frastexter du syftar på? som är färdig skrivna?
Det handlar mest om inloggningsuppgifter där jag ofta har mailadress + lösenord. Dessutom handlar jag ibland på nätet och då skall jag ofta uppge mail och personuppgifter. Jag tycker det praktiskt att kunna klicka upp en ruta där jag kan välja bland några fraser som jag laddat in och som kan markeras varpå frasen skrivs in på det ställe där markeringen står. Det kan ju även fungera så att jag börjar skriva på en inmatad fras och programmet fyller i resten av frasen som den känner igen.
TypeItIn är helt perfekt till det du söker.

Du kan prova i en månad.
Du dubbelklickar på en ruta som du kan välja storlek och placering på.
Jag har rutan ur vägen en bit in i övre högra delen av skrivbordet.
Du får upp en rullningslist där du har valt t.ex e-post, Sven, Svensson, Personnummer, Anna, Bromma, Åvägen 5, 123 45, Hej!, Fraser,
Allt du har behov av.
Det fungerar överallt, inköp på nätet, beställa resor, e-post, vanliga brev.

Det sparar massor av tid och upprepade tråkiga inskrivningar.
Jag är mer än nöjd efter många års användning.

http://www.wavget.com/typeitin/
Annons
Tackar Anton!
Jag har plockat hem TypeItIn och prövat de första fraserna. Helt OK!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem