Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 och felkod

Windows 10 och felkod

Det går inte att komma åt Store på W 10. Felkoden som kommer upp är
0x80072EFD. Har provat i flera dagar att få ordning på det här utan att lyckas. Hoppas att någon kan ge något tips.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

har du en prewiew 10?
eller en standard uppgradering av 10.

Har store i w10 fungerat någon gång?
och visar store en massa appar som skall uppgraderas.

gör den det sistnämnda så backa till en tidpunkt du vet att den fungerade.
Uppgraderade från Windows 7 12-12-2015.
Hur vet man om det är en prewiew 10 eller en standard uppgradering?
Store har aldrig fungerat.
Det enda som sker om försöker öppna Store är att man får ett meddelande om att kontrollera internetanslutningen och att det inte går att ansluta till servern.
Du har en standard. Vilket virusskydd har du
Annons
Windows Defender, McAfee och ASP.
Går du in på denna adressen: https://www.microsoft.com/sv-se/windows/apps-and-games

För den fungerar för mig men jag måste gå in via Microsoft Edge.
matsjohan60 , enligt din felkod så kommer du inte åt nätet.
jag skulle bara köra defender i detta läge.. , enbart för att du har med dig problemet redan från början.
och jag skulle ringa Microsoft supporten , har du kört i 6månader och inte fått det rättat så är det något riktigt vajs

du kan alltid testa att se om systemfilerna är ok
genom att köra
sfc /scannow i ett kommandofönster som administratör.
och sedan starta om datorn
Nja, jag kom in på Stores startsida men när jag skulle skaffa en (gratis)app "skaffa appen" så kom samma meddelande upp: kontrollera internetanslutningen och att det inte går att ansluta till servern.
matsjohan60: Har du skaffat windows inloggning? Eller loggar du in utan lösenord? Jag märkte att man måste skaffa konto hos Window innan jag kunde hämta appar det gick inte annars.
Göcke. Jag testade systemfilerna och de var OK."No violation of integrity"
Det går att komma till Store genom Edge och det går att köpa vissa saker, främst
underhållning. Men det går inte att skaffa appar, varken gratis eller betalappar.
Trycker man på "Skaffa appen" kommer rutan med uppmaningen att kontrollera anslutningen och felkoden.

Är du inloggad med ett microsoftkonto i store

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem