Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför spårar Internetstart?

Varför spårar Internetstart?

Jag har en sk VPN. Där jag kan se vem som försöker spåra mig. Internetstart försöker stort!
Antal svar på detta inlägg: 10
De vill kolla så att du inte är radikaliserad.............
, nej Internetstart fungerar inte så..


men du kanske skall kolla google , Facebook mfl , de om några styr dit surfande.
via spårning.
Jag får fram Tradedoubler samt Google Analytics här på IS.

Göcke kan ju förklara vad dessa gör om han vill?
Annons
Ja att Google spårar och sparar vet jag så även Facebook. Men inte trodde jag att Internetstart gjorde det. Igår hade jag 52 spårningsförsök enbart ifrån Internetstart.
skall man driva en sida utan att ta betalt av besökarna
för att hålla igång den så

finns det två alternativ
reklam och åter reklam

eller att man får poäng via typ TradeDoubler eller liknande..
Google Analytics är ju verktyget som gör att Internetstart syns om man söker på internet. så inget av det är så mycket att yvas över.

snarare så har de som sitter och letar spårning hybris tycker jag.
sök robotar måste ju till om vi skall hitta det vi söker och sidorna vill ju kunna synas i dessa utfall, ingen vill ju vara den som inte syns.

men jag förstår att ni som söker inte vill synas , och då är det ett annat läge.
alltid är det en balansgång..

Ni får internetstart med så lite pådyvlad reklam som möjligt.
den enda sida som fortfarande går att läsa i alla tekniska prylar som besöker internet. utan att ni blir påtvingade en massa appar och reklam osv

Det tycker jag är strongt av Daniel att ha lyckats med.
att ha en sida som står sig än i dag. 17år efter starten
och jag har varit med hela tiden till dig Daniel och ha en bra sommar nu när barnen får sommarlov
sihe, vad menar Du med spårnings FÖRSÖK ????
Du vet väl att man som medlem på INS kan klicka på namnet
och få de uppgifter som man själv har skrivit i medlemsuppgifterna,
men bara dem som man själv godkänt visas !!
pensionär det är inte sådant som är spårning i detta fallet
utan det är hur många träffar man får om man har
tex bra trådar i forumet som är öppet och om vi trycker på länkar som Internetstart är uppbyggt av.
Jag klagar inte på Internetstart. Tvärtom. Det är för mig en förträfflig och bra startsida som jag haft i 8 år nu och kommer att fortsätta med. Det var bara en fråga. Jag använder VPN av flera skäl: att kunna se andra länders hela TV-utbud, helt förträffligt. Som svensk med nordiskt ursprung, förstår jag danska och norska, det mig mer att välja på för att inte nämna BBCs hela utbud. Ja VPN gör mig osynlig, det är mycket bra, det skyddar på olika vis, utöver de vanliga skydden som jag också har.
Och jag / vi alla har mycket att tacka Göcke och Daniel liksom alla andra medlemmar, utan de senare vore inte Internetstart vad det är. Ett utmärkt medlems forum för allehanda frågor.
som jag har försökt att säga , så är Internetstarts spårning inget annat än att hålla igång sidan och hålla inloggningen kvar tills ni besöker sidan igen..
Tack för svaret, Göcke - jag är nöjd!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem