Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Midsommar

Midsommar

Tänker på Er alla som av olika anledningar inte firar midsommar men som kanske skulle vilja göra det. Jag hoppas att ni inte känner er alltför övergivna och ledsna. Alltid vid såna här helger går mina tankar till dom som av olika anledningar känner sej ensamma. Ja, egentligen inte bara då, utan alltid. Själv firar jag inte och är nöjd med det. Det är lugnast att vara hemma.
Antal svar på detta inlägg: 5
Firar å firar, det gör vi kanske på olika sätt !
Gubben & jag äter som vi brukar på Midsommarafton,
Färsk potatis, sill, ägg och en öl, jordgubbar & grädde !
Vi njuter av det och har det lugnt och skönt !!
Önskar alla en fin helg !!
Nybambi, stort tack för det. Vi ska vara rädda om varandra. Och Midsommarnatts drömmen finns där En vänlig grönskas rika dräkt , har smyckat dal och ängar. Nu smeker vindens ljumma fläkt, de fagra örtesängar . Och solens ljus och lundens sus , och vågens sorl bland viden, förkunna sommartiden. Och en sak vi alla ska komma ihåg; Blommor under kudden och inte killar/tjejer. God Helg. L.
Man kan känna sig väldigt ensam när det är många människor också.
Men som Lagera säger, Vi ska vara rädda om varandra. Inte för varandra!
Hoppas det blir en bra sommar för alla.
Annons
Ja det är viktigt att vi tänker på varandra. Denna midsommar blir mycket speciell eftersom ena halvan i ett kompispar gick bort i förra veckan. Hon som blev ensam kvar kommer naturligtvis att ingå i midsommarfirandet, i.s.f. att sitta ensam och sörja.
Det kommer att bli ett återhållet firande men dock.
Önskar Er alla EN TREVLIG MIDSOMMAR.


Nybambi, du är för gullig och rar. Sitter här hemma utan mina barn, och kan inte utan hemtjänsthjälp komma ut på min stora altan som glöder av solsken

Dina ord berör tror jag fler än mig


Trevlig Midsommar

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem