Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka bilder med WLM 2011

Skicka bilder med WLM 2011

Jag kan inte längre bifoga foton i brev via Windows Live Mail 2011. Funkade tidigare.Nu hamnar brevet med fotoalbum i utkorgen men sänds inte. Nytt försök visar felmeddelande "okänt fel 0x8007007A". Vanliga brev utan bilder fungerar bra. Bilderna kan skickas som filer. Många har klagat på detta på nätet men jag har inte hittat någon lösning på problemet. Tacksam för hjälp.
Bjogi
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Först måste du svara på vilket OS du kör
win10 stöder inte windowslive mail klienter längre

bilder som är för stora måste göras mindre så mottagarens inkorg inte fylls osv
OS Windows 10 sedan 1 år och det har fungerat fram till i juni 2016. Måste jag ändra WLM 2011 till Outlook också (som med WLM 2012)?
du måste av installera wlm , det programmet stöds inte i windows10 och använda dig av E-post i stället. wlm kommer bara att ställa till problem om du inte av installerar det

den 2/8 så uppgraderas windows10 , och då bör allt detta vara fixat
Annons
Jag har W10 sen ca 1 år tillbaka. Tidigare W8.1. Jag har följt den här tråden och har startat upp E-post i stället för WLM 1012. Bör jag avinstallera Windows Essentials via Kontrollpanelen nu? Eller räcker det att endast låta WLM vara i fred.
nej man skall avinstallera från kontrollpanelen
och där välja delar och bara radera livemail delen
de andra i essentialdelen har det inte gått ut något om

ni får under inga omständigheter låta livemail delen vara kvar
den intfererar dåligt med alla andra nya appar när de synkar

ett av problemen har varit att e-post inte startat bla ..

eller som felet ovan , kontoinformationen har blivit korrupt i livemail
J-lar! Där rök alla mina mail-kontakter när jag avinstallerade WLM.
Det borde jag kanske misstänkt. Det går nog inte att hitta dem. Eller finns det nån möjlighet?
De ligger inte i kontakter?
Annars är det nog kört om du inte har gmail eller hotmail
Tack, Göcke! E-post skiljer sig en hel del frånWLM, jag får prova mig fram bit för bit.
Men nu har jag ordning på kontakterna igen.
vad bra..
Jag har kvar wlm för mina internetmail typ comhem och Gmail, medan jag för Outlook och Hotmail använder appen i W10. Hoppas att den blir användbar efter 08-02 för i dag jan man inte använda den på fler mailservrar. Jag och frugan har 3 mailadresser var och det kan inte mailappen klara av i dag. Fick gå tillbaka trots Göckes varningar. Det funkar hittills men man får väl se snart hur går i Augusti.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem